Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stevig grassprietje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stevig grassprietje

en ze wisten niet van ophouden.
    Bedankt voor het kijken en de commentaren.
    Mvg,
    Kvole

Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

Re: Stevig grassprietje

Mooie compositie en kleuren en het moment is natuurlijk helemaal geweldig. Maar ik mis wat detail in de soldaatjes zelf. Ik zie niet met welke ISO je hebt gefotografeerd, maar mogelijk heb je redelijk wat ruis verwijderd?
    Grt, Ingrid.
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
      Mooie compositie en kleuren en het moment is natuurlijk helemaal geweldig. Maar ik mis wat detail in de soldaatjes zelf. Ik zie niet met welke ISO je hebt gefotografeerd, maar mogelijk heb je redelijk wat ruis verwijderd?
      Grt, Ingrid.
      was ook direct mijn eerste gedacht en voel ook ergens aan de de ruisreductie hier iets mee te maken heeft ,het gevaar is dat het gauw wat plastiekerig aantoont als je te ver gaat met ontruisen en ook heel veel detail verliest
      verder vind ik het een knappe foto met mooie kleuren en BG

Comment

Freddy mooie compo en BG. Juiste moment gekozen

Comment

Grt, Ingrid.
          ook mijn gedacht
          groetjes Ingrid

Comment

Grt, Ingrid.
            De nagel op de kop, ondanks maar iso 400 was er wel wat ruis, het was dus kiezen....
            Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

Comment

ondanks het ontruisen vind ik het een mooi zacht beeld
              Oorspronkelijk geplaatst door kvole Bekijk bericht
              De nagel op de kop, ondanks maar iso 400 was er wel wat ruis, het was dus kiezen....
              ontruisen kan soms het mooiste beeld om zeep helpen
              grassprietje zal wel wat wild op en neer zijn gegaan als ze van geen ophouden wisten
              dat verklaart ook je hogere ISO voor een snellere sluitertijd denk ik
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Als je in RAW schiet zou ISO 400 niet zo'n punt moeten zijn voor ruis, wel de wijze van belichten..een heldere belichting volgens histogram ( expose to the right) zou nog wel een schoon beeld op moeten kunnen leveren. Wellicht is er misschien nog wat meer winst te behalen uit het bestaande beeld? Moment en compositie zijn natuurlijk helemaal goed!
                groetjes,
                loulou
                Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Comment

Ik sluit me graag aan bij de voorgaande reacties.
                  Maar het moment, de kleuren en de compositie zijn zeker en vast geslaagd.
                  Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                  www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

dan proberen enkel te ontruisen op achtergrond
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                    X