nog eentje bij het krieken van de dag
dank voor het kijken
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
strelend ochtendlicht
Collapse
X
-
-
Re: strelend ochtendlicht
patrick sommige foto's van je nieuw ingeslagen weg zijn mooi
maar deze kan me niet echt bekoren
het licht is nogal hard op de vleugels, kijkrichting van je libelle zit tegen de rand van je beeld
en het totaalbeeld is voor mij te druk
vond je oude ik toch wel mooier om naar te kijken
ben misschien hard in mijn coment vandaag maar zo voel ik het nu eenmaalGroetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
-
Prachtig beeld voor mij maar de weerkaatsing van het harde licht op die verste vleugels stoort wel, het streelt dan niet echt maar het mept eerder een beetje, je begrijpt wel wat ik bedoel
het deed mij wel meteen denken aan een libel die harp speeltbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
hi hi voel mij hier net op de schoolbank met een slecht rapport gelukkig krijg ik nog geen strafstudie
neen hoor ik kan er tegen hoor.. integendeel veel liever zoiets lezen dan gewoon kijken en niets schrijven !
maar hier hebben we toch een andere kijk op deze foto hier is het totaalbeeld de bedoeling en niet het insect op zich ,daardoor staat het beestje iets meer naar rechts ,ik vond dan ook dat het licht , de lijnen en die draden voor het evenwicht in de compo zorgden ,ook vond ik het licht over het lijfje en zelfs de iets hardere schittering op de linkervleugel heel mooi passend hier ,zo zie je maar dat iedereen een andere kijk op een bepaald beeld heeft en ik kan er gerust inkomen dat dit een stijl is die niet door iedereen gesmaakt wordt (zie ik een beetje aan de reacties van deze soort foto's )men ziet nog altijd liever een insect heel close in beeld met een volledige egale BG ,wat ik zelf trouwens ook graag zie !
k heb hier trouwens eentje staan die ik binnenkort zal posten die veel beter zal gesmaakt worden ,nog efkens geduld
Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk berichtpatrick sommige foto's van je nieuw ingeslagen weg zijn mooi
maar deze kan me niet echt bekoren
het licht is nogal hard op de vleugels, kijkrichting van je libelle zit tegen de rand van je beeld
en het totaalbeeld is voor mij te druk
vond je oude ik toch wel mooier om naar te kijken
ben misschien hard in mijn coment vandaag maar zo voel ik het nu eenmaal
Comment
-
Een beetje begrijpelijk dat in het macro onderdeel meer (positief) gereageerd wordt op zaken die uitvergroot weergegeven worden die we anders met het blote oog bijna niet te zien krijgen.
Ik ben echter blij dat er al wat meer mensen proberen om het totaalbeeld qua sfeer te laten primeren. Dit is een andere tak in het macro segment dat mijns inziens veel moeilijker is om goed in beeld te brengen.
Ik ben voor beide te vinden (zowel heel close als meer sfeer). Maar vermits het stereotiep close vastleggen hier meestal de bovenhand haalt mag dit geen reden zijn om dan maar enkel dit soort macro te posten omdat dit meer in de smaak valt en meer reacties oplevert. Ieder zijn ding natuurlijk, maar verscheidenheid in het aanbod maakt dat ik terug wat meer kom kijken dan een tijdje terug
Voor mij valt deze er een beetje tussenin: vrij close op de libel en daardoor gaat men sneller 'klassiek' beoordelen (kijkrichting, hard licht, ...)
Het tegengewicht van het web wordt daardoor niet ten volle benut. Van wat verder af had dit beter kunnen scoren qua compo en sfeer denk ik.
Ik vind hem zeker niet slecht, maar zoals ik al zei: een beetje tussen de 2 in en daardoor niet volledig het potentieel benut. Zowel als close beeld of als sfeerbeeld. Just my 2 cents
Grtz,
Kurt
Comment
-
Voor mij ook wat aan de drukke kant, maar de belichting op de libel zelf vind ik dan wel weer mooi (op de linker vleugel na).
Toch een verdienstelijke poging die mag gezien worden.Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
www.myriamvos.jalbum.net of facebook
Comment
-
-
Het lijfje vind ik erg mooi van kleur en scherpte.
Het harde licht creëert niet echt een ochtendsfeer imo.
Voor mij is de Bg ook ietsje te druk, maar ik vind het
best leuk om eens een andere benadering te zien.
Blijven oefenen Bopatje.
groetjes
moniqgroetjes, moniq (BD1321BE)
A picture paints a thousand words
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk berichtBlijven oefenen Bopatje.
groetjes
moniq
Comment
Comment