Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Weer 'n heel sfeervol plaatje, zoals ik ze graag zie !
Het enigste waar ik het wat lastig mee heb, is dat je in de kadering het 3:2-formaat verlaat. Ik heb wat moeite met het vrijblijvend bijsnijden/aanpassen van het klassiek foto-formaat.
Ik weet het, tegenwoordig wordt daar veel minder zwaar aan getild, maar ik ben nog van de oude school en blijf die tendens jammer vinden. Een beeld haalt ook zijn kracht uit de verhoudingen van zijn kader... Dit kader is mij wat onkrachtig : het is niet echt vierkant, het is niet echt rechthoekig... het is een beetje onbestemd...
Ik weet het, die mening wordt mij niet altijd in dank aangenomen, maar toch...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Zomer van '66. Waarom weet ik ook niet. Nostalgie wellicht. De terugblik van een
oude man, mild en niet helemaal malcontent. In ieder geval een prent die naast
dat ze mooi is, ook nog wat weet los te wrikken uit mijn oude denkbotten.
Meervoudige belichting is een optie in het menu bij een aantal merken en camera's. Er is dan de mogelijkheid om een aantal belichtingen samen te voegen ( en anders kan dat op PC ook). Wat ik doe bij een foto als dit is het volgende: ik maak 1 foto met het hoofdonderwerp in focus en ik maak een foto met het hoofdonderwerp uit focus. Vanaf statief, gelijk brandpunt. Ik heb dan één RAW en werk die uit naar smaak, hoop dat dit duidelijk is,
groetjes,
Loulou
Comment