Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijtje 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijtje 2




    Bedankt voor het kijken en beoordelen
    Groetjes chrit.
    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

  • #2
    Re: Bijtje 2

    Een mooie, Chrit
    http://www.paulvanrooy.be

    Comment


    • #3
      Re: Bijtje 2

      Prachtig scherp. Mooie compositie en BG.

      Comment


      • #4
        Re: Bijtje 2

        Staat er prachtig op Chrit, maar helaas weer geen determinatie-prijs gewonnen

        Het is, vind ik, wel één van de mooiste zweefvliegen uit onze contreien: de hommelzweefvlieg of hommelreus die inderdaad de hommels imiteren om vijanden af te schrikken.

        Citaat uit Wikipedia :
        "...Het verschil met hommels is niet moeilijk af te leiden, zo hebben hommels verticale langwerpige ogen en vrij lange antennes. Zweefvliegen hebben grote en meer ronde ogen die elkaar bijna raken en juist korte antennes, die bovendien in tegenstelling tot hommels sterk geveerd zijn. Dit is tevens een belangrijk verschil met veel andere op hommels gelijkende zweefvliegen. Daarnaast hebben vliegen nooit stuifmeelkorfjes die veel (maar niet alle) hommels wel hebben. Ook de vlucht verraad de zweefvlieg; hommels maken meer zigzaggende, slome vluchten, zweefvliegen zijn juist snel en schichtig..."
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Bijtje 2

          Super bedankt voor de uitleg Eric !
          Ik moet me zeer zeker schamen maar je weet hoe dat gaat, niet echt de moeite doen om de juiste naam op te zoeken.
          Van af nu beloof ik echt beterschap!


          Groetjes chrit.
          Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

          Comment


          • #6
            Re: Bijtje 2

            Weer een goed geslaagde prent Chrit

            Wat die determinatie betreft : dat was voor mij ook een heikel punt, eerder een tijdsgebrek om die deftig te brengen.

            Soms zat ik zo te zoeken dat ik besloot : 'So what ! Ik vind het niet en zo heb ik niet eens meer tijd genoeg om te fotograferen naast mijn verplichtingen

            Tof , die determinatie maar de foto is toch het item bij uitstek

            Oorspronkelijk geplaatst door Chrit Bekijk bericht
            Super bedankt voor de uitleg Eric !
            Ik moet me zeer zeker schamen maar je weet hoe dat gaat, niet echt de moeite doen om de juiste naam op te zoeken.
            Van af nu beloof ik echt beterschap!


            Groetjes chrit.
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: Bijtje 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Jacky2 Bekijk bericht
              Weer een goed geslaagde prent Chrit
              Wat die determinatie betreft : dat was voor mij ook een heikel punt, eerder een tijdsgebrek om die deftig te brengen.
              Soms zat ik zo te zoeken dat ik besloot : 'So what ! Ik vind het niet en zo heb ik niet eens meer tijd genoeg om te fotograferen naast mijn verplichtingen

              Tof , die determinatie maar de foto is toch het item bij uitstek
              idem dito hier ;-)
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: Bijtje 2

                Prachtig in beeld gebracht
                2012 het jaar van de bij hé

                Comment


                • #9
                  Re: Bijtje 2

                  Een hele mooie die ik bij mijn weten nog niet tegenkwam
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijtje 2

                    Mooie foto van een knappe hommel-imitator... Mij had ie iig ook liggen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijtje 2

                      Mag gezien worden deze !!
                      Goed bezig met die hommeltjes eh vliegjes ...
                      Master the craft, and the art will follow.
                      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijtje 2

                        Ik weet het, de foto is natuurlijk het belangrijkste en toch zal ik het niet laten om jullie bij elke gelegenheid het verschil tussen de bij-achtigen en de vlieg-achtigen uit te leggen
                        Aan het einde van het macroseizoen krijgen jullie allemaal een test voorgeschoteld en wie gebuisd is moet zijn fotomateriaal bij mij inleveren
                        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                        Flickr - JAlbum

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bijtje 2

                          Echt een mooie opname.
                          Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bijtje 2

                            Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                            Ik weet het, de foto is natuurlijk het belangrijkste en toch zal ik het niet laten om jullie bij elke gelegenheid het verschil tussen de bij-achtigen en de vlieg-achtigen uit te leggen
                            Aan het einde van het macroseizoen krijgen jullie allemaal een test voorgeschoteld en wie gebuisd is moet zijn fotomateriaal bij mij inleveren
                            Het is helemaal niet 'vitterig' bedoelt aan jouw adres hoor ! Ik had van bijna àlles een gids : paddenstoelen, insekten, libellen...noem maar op. En maar vol elan zoeken en...zoeken (gewoonlijk zijn dat dikke 'turfen' ) ik vind het ook fijn dat die info erbij staat, maar ten lange leste haalde mijn enthousiasme
                            om foto's te maken het boven het perfect brengen van determinatie + combinatie beestje
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bijtje 2

                              staat er mooi op chrit
                              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                              Ik weet het, de foto is natuurlijk het belangrijkste en toch zal ik het niet laten om jullie bij elke gelegenheid het verschil tussen de bij-achtigen en de vlieg-achtigen uit te leggen
                              Aan het einde van het macroseizoen krijgen jullie allemaal een test voorgeschoteld en wie gebuisd is moet zijn fotomateriaal bij mij inleveren
                              had jij gedacht
                              probeem ook altijd eerst uit te zoeken wat het kan zijn, ben er soms een gehele avond zoet mee
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X