Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Persoonlijk zou ik deze niet oplichten zoals Vropa voorstelt. Vind het contrast tussen belichting zweefvlieg en de BG net wat meer sfeer brengen op deze manier. Kwestie van smaak natuurlijk
Het wit achter het oog lijkt me wel wat over verscherpt en trok direct mijn aandacht.
Zelf gebruik ik geen ruisonderdrukker, maar ik heb dat al vaak voor een mooi effect weten zorgen. Ook hier toegepast?
ISO 640 op een 60D ... behoorlijke NR gebruikt hier ... (ik ben wel benieuwd naar welke NR-software je hiervoor gebruikt hebt ...) ... maar deze is er naar mijn gevoel niet "over". Nog steeds voldoende detail in je plaat en daardoor nog een zeer goed resultaat na verscherping.
Mooi gedaan ... je lijkt precies te weten tot waar je mag gaan met de schuivertjes ...
En voor ik het vergeet : licht, compo, standpunt, BG ... dik in orde hoor !
Mooie scherpe plaat
Knap vastgelegd omdat ik weet dat die zweefvliegen maar heel klein zijn, en niet gemakkelijk om ze haarscherp te platen.
Compo, kleur en BG erg mooi
Groetjes chrit.
Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.
Vooreerst iedereen bedankt voor de fijne reacties.
Wat de ruisreductie betreft : zelf probeer ik dit zo veel als mogelijk te beperken en als het moet liefst in RAW.
Bij dit beeld is er inderdaad NR (dmv Neat Image) toegepast. Kon enkel doordat ik deze foto genomen heb op statief, terwijl het zo goed als windstil was, en omdat mijn model mee wilde (roerloos zat ie). Het was vroeg in de ochtend en het licht was wel speciaal maar de ISO moest omhoog. De combinatie 640 ISO en de 60D is nog net te doen als bovenstaande voorwaarden vervuld zijn, is mijn ervaring.
Bijsnijden en cadreren doe ik in Lightroom, de rest van de beeldverwerking steeds in Photoshop 5.1 (in RAW). Verscherpen voor het internet met Smart Sharpen in combinatie met High Pass.
Hoop dat dit een afdoend antwoord is op jullie vragen...
Mvg,
Onar
Last edited by Onar; 21 juli 2012, 16:35.
Reden: tikfout
Comment