Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Was zeker niet gemakkelijk, maar heb het me wel zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Statief opgesteld en scherpgesteld op een
punt waar de mieren een vaste route hadden.
Dan met een draadontspanner op het gevoel opnames gemaakt (van de 292 toch een 20 tal die goed waren).
@ DominiekC
Ik heb van plattekaaspotjes (Danone 500gr) diffusers gemaakt, eerst de potjes wit geschuurd dan de buitenkant matzwart
gespoten en de binnenzijde met gekreukeld aluminium folie beplakt. Onder het deksel zit een stuk mat plastic.
Ze worden met het filterhoudertje vastgeklemd.
Deze foto is met de 60mm micro 2.8, met de 55mm ai-s moet alles manueel, zowel de camera instellingen als het flitsen
(dit is zeker geen nadeel bij macro).
Hé Eric, dat heb je wel knap in elkaar gezet hoor ! Vooral die dubbele flitsarm is knap : ziet er tegelijk stevig en zeer flexibel uit. Wimberley heeft iets gelijkaardigs, maar deze lijkt me zelfs beter te zijn (self-made ?).
In elk geval : leuk om dit met ons te willen delen. Dank daarvoor !
Comment