Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zebra in de tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zebra in de tuin

Of beter Salticus scenicus oftewel zebraspringspin. Dit is een mannetje, gekenmerkd door de grote cheliceren of gifkaken.

Pablo

Re: Zebra in de tuin

Ik mis hier een beetje scherpte (croppen??). Compo is mooi.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Mooi spinnetje, maar mocht voor mij iets scherper...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
        Ik mis hier een beetje scherpte (croppen??). Compo is mooi.
        Zal inderdaad aan het croppen gelegen hebben, maar vond hem toch de moeite om eens te tonen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pabl0°D Bekijk bericht
          Of beter Salticus scenicus oftewel zebraspringspin. Dit is een mannetje, gekenmerkd door de grote cheliceren of gifkaken.

Pablo
          Mooie foto van een mooi beestje. Maar ik dacht dat kenmerkend aan de mannetjes, net de bulbussen waren, om het zaad over te brengen bij het vrouwtje.
          Canon 60D - Canon EF70-200 f/4.0L - Canon EF-S18-55 f/3.5-5.6 - Canon 50 f/1.8 II - Canon EF-S17-85mm f/4-5.6 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Bal Bekijk bericht
            Mooie foto van een mooi beestje. Maar ik dacht dat kenmerkend aan de mannetjes, net de bulbussen waren, om het zaad over te brengen bij het vrouwtje.
            Klopt inderdaad, dit is een kenmerk dat binnen de aranea duidt op een mannetje, zo heeft dit mannetje deze ook. Maar specifiek voor deze soort zijn ook de grote cheliceren karakteristiek voor een mannelijk individu.

Comment

Working...
            X