Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
vanmorgen was ik in de damvallei in Destelbergen, heeft er iemand een idee welke libelle dit is? Commentaar op de foto wordt uiteraard ook geapprecieerd, ik heb nog maar weinig ervaring met macro, dus laat maar horen
Zo te zien, weet jij duidelijk waar je mee bezig bent.
"Weinig ervaring met macro" lijkt mij dus een beetje te bescheiden
Eén puntje misschien? Een ruisfilter erover.
@Eric: ik heb nogal krap gekaderd omdat er wel wat storende elementen in de onmiddelijke omgeving waren, ik wou niet gaan knippen en snoeien in de vegetatie, zal volgende keer toch iets ruimer proberen kaderen.
@kohraya: ik heb in camera raw eerst de foto verscherpt en dan een lichte ruisfilter(zowel luminatie als kleur) toegepast, wou niet teveel ruisfilter gebruiken om geen detail te verliezen, of zie ik dat verkeerd?
Oorspronkelijk geplaatst door michel elootBekijk bericht
@Eric: ik heb nogal krap gekaderd omdat er wel wat storende elementen in de onmiddelijke omgeving waren, ik wou niet gaan knippen en snoeien in de vegetatie, zal volgende keer toch iets ruimer proberen kaderen.
@kohraya: ik heb in camera raw eerst de foto verscherpt en dan een lichte ruisfilter(zowel luminatie als kleur) toegepast, wou niet teveel ruisfilter gebruiken om geen detail te verliezen, of zie ik dat verkeerd?
Ik weet niet hoeverre je PS-kennis reikt maar met een dergelijke egale achtergrond is het een fluitje van een cent om bijv rechts wat ruimte bij te toveren