Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

damvallei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• damvallei

vanmorgen was ik in de damvallei in Destelbergen, heeft er iemand een idee welke libelle dit is? Commentaar op de foto wordt uiteraard ook geapprecieerd, ik heb nog maar weinig ervaring met macro, dus laat maar horen

IMG_9621 by micheleloot, on Flickr
    [/IMG]

Re: damvallei

Kweet niet welke soort dit is, maar wel een hele mooie opname

Grtz, Jan
    Canon G1X, G7

Comment

Heel mooi scherp, determinatie is op dit moment nog wat moelijk denk ik.

Kadrering vind ik ietwat krap
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

Comment

Zo te zien, weet jij duidelijk waar je mee bezig bent.
        "Weinig ervaring met macro" lijkt mij dus een beetje te bescheiden
        Eén puntje misschien? Een ruisfilter erover.

Comment

@Eric: ik heb nogal krap gekaderd omdat er wel wat storende elementen in de onmiddelijke omgeving waren, ik wou niet gaan knippen en snoeien in de vegetatie, zal volgende keer toch iets ruimer proberen kaderen.
          @kohraya: ik heb in camera raw eerst de foto verscherpt en dan een lichte ruisfilter(zowel luminatie als kleur) toegepast, wou niet teveel ruisfilter gebruiken om geen detail te verliezen, of zie ik dat verkeerd?

Comment

In ieder geval een hele mooie scherpe foto . Knap gedaan .

Grtz .

Dirk .
            Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
              @Eric: ik heb nogal krap gekaderd omdat er wel wat storende elementen in de onmiddelijke omgeving waren, ik wou niet gaan knippen en snoeien in de vegetatie, zal volgende keer toch iets ruimer proberen kaderen.
              @kohraya: ik heb in camera raw eerst de foto verscherpt en dan een lichte ruisfilter(zowel luminatie als kleur) toegepast, wou niet teveel ruisfilter gebruiken om geen detail te verliezen, of zie ik dat verkeerd?
              Ik weet niet hoeverre je PS-kennis reikt maar met een dergelijke egale achtergrond is het een fluitje van een cent om bijv rechts wat ruimte bij te toveren

Wat betreft het verscherpen en de ruis: ik heb ook moeten overvinden dat je in camera raw best zo weinig mogelijk aanpassingen doet aan scherpte als je je foto's moet verkleinen. Dus, in raw bijv wat belichting corrigeren of je witbalans aanpassen, eventueel ruisfliter toepassen bij extreme ruis, nadien in twee stappen verkleinen, bijv tot 1800px en dan een tussentijdse verscherping, dan nog eens verkleinen tot 900px en een naverscherping uitvoeren.
              Flickr - JAlbum

Comment

dankuwel voor de tip Eric, ik verscherpte altijd in camera raw, tot 60% soms, ga in t' vervolg proberen verscherpen in de tussenstappen bij het verkleinen, met 'onscherp masker', veronderstel ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                  dankuwel voor de tip Eric, ik verscherpte altijd in camera raw, tot 60% soms, ga in t' vervolg proberen verscherpen in de tussenstappen bij het verkleinen, met 'onscherp masker', veronderstel ik?
                  Ik gebruik hiervoor "Slim verscherpen" maar dat maakt op zich niet zoveel uit denk ik
                  Flickr - JAlbum

Comment

zeer knappe foto
                    extra tip na de goeie begeleiding van Eric ,best eerst ruisreductie en daarna verscherpen ,zo heb je de korrel beter onder controle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      zeer knappe foto
                      extra tip na de goeie begeleiding van Eric ,best eerst ruisreductie en daarna verscherpen ,zo heb je de korrel beter onder controle
                      Zo zie ik het ook

Comment

Mooiste is natuurlijk als je ruis vermijdt..heldere belichting/expose to the right, ISO laag houden..vanaf statief dus in situaties als dit, hoef je echt geen ruis te hebben.
                        Fijn beeld, mooi moment, in deze fase nog niet te zien wat het is/wordt, eens over ruimte,
                        groetjes,
                        Loulou
                        Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          zeer knappe foto
                          volg ook
                          groetjes Ingrid

Comment

Working...
                          X