Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clematis tot in het hart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Clematis tot in het hart

Bloemenpracht, maar hoe prachtig kan een bloem zijn als je haar in de details gaat bewonderen

Eigenwijze uitsnede die blijkbaar niet iedereen kan smaken

Gekeerde versie

Last edited by Sonjabelgium; 23 mei 2012, 12:33.
    Webstek in opbouw

Re: Clematis tot in het hart

kleuren en scherpte zijn heel mooi de compo vind ik minder

Comment

Dank je wel
      Ik heb de zelfde met "het penseel" op de 2/3de en toch spreekt deze (met hoofdspeler op 3/4de) mij meer aan misschien net omdat ie de "regeltjes" niet volgt van "het klassieke" beeld
      Vandaar eigenwijs de "foute" compo in SC die me net bezig houdt omdat ie anders is

Bedankt voor uw commentaar
      Last edited by Sonjabelgium; 23 mei 2012, 09:14.
      Webstek in opbouw

Comment

Kijkt een beetje moeilijk imo.
        Ik denk dat de scherpte er beter uitkomt als je ze draait.

groetjes

moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Ik heb even de link van de andere versie en de gekeerde erbij gevoegd, de eerst geplaatste gaat achter de link, de meer "klassieke" van invulling komt zichtbaar en de gekeerde versie eronder

Bedankt voor de comments en adviezen
          Webstek in opbouw

Comment

Mooie zachte kleurtjes.
            De donkere meeldraadjes rechtsboven vind ik storend in het geheel, alsook de 2 donkere vlekken die je ziet tussen de bloemblaadjes door. Indien je hier een lichtere bg in dezelfde kleurtoon had, zou het geheel nog rustiger ogen.

Comment

Ik ben na uw reactie gaan pixelpeepen, bevinding is dat bij de onderste "donkerder vlek" eigenlijk kijkt op een nog ontvouwend bloemblaadje van deze bloem zelf, je kan de randjes ervan zien van dit bloemblaadje, het bovenste kijk je "door" twee bloemblaadjes door. Ergens zou je dan het ontvouwende bloemblaadje ook wat moeten kunnen "omhooghalen" om die zelfde keurtonen te creeëren.

Hoe pakken jullie zoiets aan? Bij het maken van de foto aan de slag met papier om die achtergrond egaal te krijgen (kleurenblok meenemen?) of in nabewerking (LR of PSP of ... ?)?
              Webstek in opbouw

Comment

volg hier m'n voorgangers

je positie kiezen zodat er géén de gaatjes zijn.
                groetjes Ingrid

Comment

Soms heb je niet te kiezen en is de perfectie gewoon niet aanwezig, da's de realiteit
                  Waar ik deze gefotografeerd heb hangen de clematissen aan een hek, bijna overal had je hek in beeld of kwam je met de woning in je dof enz. Niet dat ik het hierbij zal laten hoor, als het morgenochtend droog en windluw is gaat canon met me mee met statief Perfectie is niet altijd mogelijk maar het streven ernaar wel Bedankt voor de tips en de adviezen! Duimen voor t'goede geschikte weer morgenochtend
                  Ze kijken daar wel raar hoor als ik daar met statief en al half plat ga op het voetpad
                  Webstek in opbouw

Comment

Working...
                  X