Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ondanks het slechte licht en de wind is dit toch een prachtig moment dat je hebt vast gelegd.
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Hoe krijgen jullie zulke scherpte diepte?
Zelfs als ik op f16 werk, lukt het me niet alles scherp te krijgen met mijn 180 mm lens.
iets afstand nemen en wat croppen. natuurlijk goed scherpstellen. Of je moet al gaan flitsen met een macro flitser bij f16.
Bij f16 wordt de achtergrond erg opdringerig om het zo te zeggen. Meestal is f8-f11 genoeg met de 105. Met de 300 mm meestal f8/f9.
iets afstand nemen en wat croppen. natuurlijk goed scherpstellen. Of je moet al gaan flitsen met een macro flitser bij f16.
Bij f16 wordt de achtergrond erg opdringerig om het zo te zeggen. Meestal is f8-f11 genoeg met de 105. Met de 300 mm meestal f8/f9.
Comment