Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote vos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grote vos

    Op 28 maart al op de Brunssummerheide tegengekomen. na twijfelen toch hier gezet.

    het zijn erg zeldzame en nogal moeilijke beesten. meestal zitten ze te zonnen op de grond of zoals hier op een boom. Dat is dus niet goed voor je compo en omgeving (achtergrond).
    Eergisteren ook twee exemplaren gezien bij Roodborn (Eys). Een exemplaar ook wat afgevlogen, de ander redelijk vers maar deze ging in het gras zitten. beetje druk dus maar misschien kan ik er nog wel wat mee.
    verschil met de kleine vos:
    -grote vos heeft 4 stippen in het middendeel van de vleugel, kleine vos 3
    -kleine vos heeft aan de voorrand van de vleugel aan de uiteinden blauwe maanvlekken, grote vos niet
    https://www.naturephotoportal.com/

  • #2
    Re: grote vos

    Prachtig beeld van deze vlinder.

    groetjes

    moniq
    groetjes, moniq (BD1321BE)

    A picture paints a thousand words

    Comment


    • #3
      Re: grote vos

      Weer wat bijgeleerd van dit mooie vlinderke,
      staat er ook mooi op
      Grt Rosie
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

      Comment


      • #4
        Re: grote vos

        Erg mooi vastgelegd deze toch zeldzame vlinder !



        Groetjes chrit.
        Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

        Comment


        • #5
          Re: grote vos

          bedankt voor de reacties.
          Tip voor iedereen: goed opletten op plekken waar ze goed kunnen zonnen. Vooral bij wilgen en berken. Je verwart ze makkelijk met een aurelia, maar ze zijn een stuk groter. In deze tijd van het jaar worden ze vaker gezien. Normaal is 6 exemplaren per jaar (!) in Nederland. Ik zit nu al op drie...
          het zijn echte zwervers (ook grote afstanden) waarvan maar een keer voortplanting is waargenomen de afgelopen 20 jaar (in Nederland dan).
          https://www.naturephotoportal.com/

          Comment


          • #6
            Re: grote vos

            ja knap vastgelegd en een geluk dat je die hebt kunnen spotten

            Comment


            • #7
              Re: grote vos

              mooi,
              maar ik had de stam van de berk wel durven rechtzetten, daar kan je nog altijd een goede compo mee maken vind ik.

              Bij ons zie je die haast niet meer waar die in mijn jeugd bijna even talrijk waren als de kleine vos...
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment

              Working...
              X