Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het einde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het einde

van mijn chrysantjes is nabij

wat betreft de scherpte, ik denk dat die goed ligt maar door de smeltende rijm in het winterzonnetje worden die kleine kristalletjes wat glazig en minder strak afgelijnd wat wel een indruk geeft van onscherpte.
    ik vond dat juist mooi

hier nog een link met een uitvergroting van een deel :
    http://dl.dropbox.com/u/21040627/fra...ersion%203.jpg
    Last edited by Frakske; 19 januari 2012, 20:34. Reden: ivm scherpte een link + commentaar
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Re: het einde

Knappe kleuren en compo. Scherpte had iets beter gekund.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

Comment

't Is spijtig Frans.
      Je hebt ze precies in de suiker geduwd.

groetjes

moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Hartje kon misschien iets scherper maar toch mooi weergegeven...
        Inderdaad mooie kleurtjes.

Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

heel knap Frans ,scherpte ligt volgens mij toch wel goed hoor ,mooie compo en zchte kleurtjes

Comment

Heel knap. 't Lijkt bijna van stof te zijn. Scherpte ligt volgens mij ook goed.

Groetjes,
            Myriam
            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

Bedankt voor de reacties
              maar is het nu scherp of niet ?
              Ik heb in elk geval wat commentaar en een extra linkje met een uitvergroting toegevoegd

Comment

Wat het belangrijkste is dat het mooi oogt en niet de vraag (die hier wat te veel gesteld wordt in mijn ogen: is het wel 100% of 200% scherp)

Het doel is bereikt en het gevoel zit goed. Dat telt voor mij.
                Knap beeld, mooi licht en een prima resultaat
                Groetjes Hilde
                http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HildeG Bekijk bericht
                  Wat het belangrijkste is dat het mooi oogt en niet de vraag (die hier wat te veel gesteld wordt in mijn ogen: is het wel 100% of 200% scherp)...
                  Of die vraag hier te veel gesteld wordt weet ik niet...Dat de foto mooi oogt staat buiten kijf.

@Frakske
                  Ik denk...met je vergroting erbij, dat je gelijk hebt.
                  Heb zowiezo de indruk dat de fijne details bij verkleining wat "samenlopen"...weet niet hoe ik het anders kan uitleggen, maar heb het al ondervonden bij eigen foto's.
                  En je hebt volkomen gelijk dat er bepaalde zaken zijn die de indruk verwekken van...zoals sneeuw, water en ijs, ik denk mede veroorzaakt door de reflectie.
                  Anderzijds moet je jouw keuze niet verdedigen. Waarmee ik bedoel dat het zeker niet de bedoeling is, of was, om afbreuk te doen aan het respect voor jouw werk.

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Of die vraag hier te veel gesteld wordt weet ik niet...Dat de foto mooi oogt staat buiten kijf.

@Frakske
                    Ik denk...met je vergroting erbij, dat je gelijk hebt.
                    Heb zowiezo de indruk dat de fijne details bij verkleining wat "samenlopen"...weet niet hoe ik het anders kan uitleggen, maar heb het al ondervonden bij eigen foto's.
                    En je hebt volkomen gelijk dat er bepaalde zaken zijn die de indruk verwekken van...zoals sneeuw, water en ijs, ik denk mede veroorzaakt door de reflectie.
                    Anderzijds moet je jouw keuze niet verdedigen. Waarmee ik bedoel dat het zeker niet de bedoeling is, of was, om afbreuk te doen aan het respect voor jouw werk.

Groetjes
                    Marc
                    Beste,
                    bedankt voor jouw reacties ... voor allebei, liever een mening dan geen mening
                    ik wou alleen tonen dat men niet altijd ziet wat men ziet
                    en die 'niet-echt-scherp' indruk die is er wel degelijk, daarom mijn comment en de uitvergroting
                    iedereen trouwens bedankt voor hun reacties

Comment

Ik vind het een mooi beeld zo en met de scherpte is volgens mij niks mis.
                      Grt, Ingrid.
                      Ingrid Vekemans Photography
                      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                      http://www.ingridvekemans.com

Comment

Mijn excuses voor mijn verkeerde constatering . Hij is inderdaad goed scherp.
                        Blijft een mooie foto in ieder geval.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

Comment

Fijn beeld, goed scherp ook, sprankeling is mooi. denk dat als je de bloemblaadjes wat witter zou hebben, dat de foto nog meer spreekt,
                          groetjes,
                          Loulou
                          Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LoulouBeavers Bekijk bericht
                            als je de bloemblaadjes wat witter zou hebben
                            Eigenlijk wel, maar het was een stervend bloempje, ik vond geen witter meer

Comment

Ik vind de kleuren erg mooi zo
                              www.maximpiessen.com
                              www.facebook.com/maximpiessenphotography
                              Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Working...
                              X