Genomen met Canon 18-55 kitlens.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sprinkhaan
Collapse
X
-
-
Re: Sprinkhaan
Voor zo'n groot insect kan de kitlens nog wel dienen voor macro's.
Dat er stukken van het beestje verloren gaan door de omgeving is minder in deze compo. Ook is het licht iets te hard. Omgeving komt ook nog wat druk over.
Het geheel niet echt SC waardig vind ik.
Voor de rest zijn standpunt en benadering wel goed hoor. Scherpte ligt ook op de goede plaats.
Grtz,
KurtLast edited by Kurrrt; 20 december 2011, 19:05.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk berichtVoor zo'n groot insect kan de kitlens nog wel dienen voor macro's.
Dat er stukken verloren gaan door de omgeving is minder in deze compo. Ook is het licht iets te hard. Omgeving komt ook nog wat druk over.
Het geheel niet echt SC waardig vind ik.
Voor de rest zijn standpunt en benadering wel goed hoor. Scherpte ligt ook op de goede plaats.
Grtz,
Kurt
Comment
-
Hm, vond de 'drukte' bijdragen tot het natuurlijke habitat daar, ben niet zo'n fan van steriele omgevingen.
Het blaadje stond voor de sprinkhaan omdat hij daar van het eten was Toch bedankt voor de kritiek, still learning
Comment
-
Een goed meewerkende BG is iets anders dan een drukke
Het moet zeker niet altijd steriel of super zacht zijn. Indien hier de belijning van de bladeren beter meewerkten was het al een ander beeld.
Ook is het blad waarvan hij aan het eten is overbelicht en daardoor 'stoort' dat ook weer feller.
Dit is alleen maar helpende kritiek hoor. Still learning zijn we nog allemaal denk ik (allé, ik zeker toch )
Grtz,
Kurt
Comment
-
Vind je deze beter qua compositie?
http://farm8.staticflickr.com/7013/6...af8a42f2_z.jpg
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe_ Bekijk bericht
Onderwerp is hier goed en duidelijk in beeld. Niet te krap in het kader, hij kijkt goed en de scherpte en de DoF zijn ook goed.
Ook hier zijn er een paar 'storende' lijnen van de bladeren in de BG: die vlak naast zijn voelspriet loopt en die uit zijn rug komt.
Hier ook opletten voor reflecterende en overbelichte stukken. Het harde zonlicht is best te vermijden. Zeker bij insecten met schilden.
Grtz,
Kurt
Comment
-
Die foto achter de link is beter dan diegene die je gepost hebt maar mi nog iets te weinig " wauw " effect om in show case te staan maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening .
Groetjes
LucNikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150
Comment
Comment