Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mugje in tegenlicht B & W

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mugje in tegenlicht B & W

dit is er eentje van eerder dit jaar ,ik heb heel lang getwijfeld om hem te posten daar de reacties die ik krijg heel ver uiteenlopen de ene vind het niets en de andere zegt dan waw die moet je posten ik kan het alleen maar weten als ik hem post zeker

dank voor het kijken

Re: mugje in tegenlicht B & W

Persoonlijk zie ik zoiets liever in kleur.
    In B&W is er te weinig detail te zien o.a. in de kop van het beestje.
    De uiterste druppel rechtsonder, is dan weer mooi helder.
    't Is mss een beetje wennen.

groetjes
    moniq
    groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Ik vind dit een mooie , maar zou de kleurenversie ook wel eens willen zien . Het is inderdaad wennen , en ik zal nog wel een paar maal komen kijken .

Grtz .

Dirk .
      Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Je hebt hier ook gekozen voor een mooie beeldvulling.
        Druppeltjes worden heel erg mooi weergegeven.
        Knap staaltje van detailfotografie.

Of ik de foto in kleur beter vind, kan ik moeilijk zeggen, aangezien ik hem nog niet heb gezien hé

Groetjes,
        Bart

Comment

Een mooie Patrick
          Zo eens iets anders dan in kleur maar deze foto leent zich er goed toe .
          Groetjes
          Luc
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

WAW.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hou persoonlijk ook meer van kleur, maar dit is toch wel een hele mooie.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

Comment

Ik kan me grotendeels vinden in de reactie van Moniq. Persoonlijk (reeds van in den beginne) geef ik voorkeur aan zwart/wit doch deze denk ik is minder geschikt voor zwart/wit ook al heeft ie capaciteiten. Dit heeft alles te maken met kleur want zwart/wit is zien in kleur. Patrick, voor en tegen zal altijd bestaan, het is een persoonlijk aanvoelen dit geldt trouwens ook voor jou. Toch mooi geprobeerd
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Heel mooi. Voor mij is het altijd het totaalbeeld dat primeert; en ik vind dit prima werken zonder kleur. Meer nog, de Z/W omzetting laat het vormelijke binnen het beeld beter tot uiting komen: de dynamiek tussen de twee grassprietjes, ééntje gebogen en ééntje recht; de dauwparels; en dan de "organische", "complexe" vorm van het mugje. Ook op het mugje zelf boet je in aan detail, maar als je detail had gewild kon je'm ook gewoon beeldvullend fotograferen. Er zit verder ook precies genoeg variatie in de achtergrond zodat de lege vlakken linksonder en rechtsboven

Wat mij betreft heel geslaagd, Patrick.
                  Hou de kleurenversie maar voor jezelf
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Voor mij hangt deze ergens tussenin.
                    Mug en druppel rechtsonder mooi scherp en de compo is ook prima
                    Om de Zw/W ten volle te benutten had ik graag de bovenste boog van druppels ook mooi scherp afgelijnd gezien met het blackpoint opgetrokken.
                    Nu zie je wat detail, maar net niet genoeg. Dan liever meer de silhouet-toer op voor mij persoonlijk

Grtz,
                    Kurt

Comment

Working...
                    X