Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B & W Paddo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• B & W Paddo

Was aan het twijfelen waar 'm te plaatsen, hier in Macro of in Zw-W
    Dus toch maar in dit forumonderdeel geplaatst met de kans dat 'm hier niet zo in de smaak zal kunnen vallen.
    Dus shoot .... of

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 8 september 2011, 17:01.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: B & W Paddo

De kleuren maken de vliegenzwam…
    Voor ZW vind ik de scherptediepte hoe dan ook veel te beperkt. Ik zou elk detail dan haarscherp willen. Het spijt me, maar voor mij is het .

Groet,

Gabriël
    Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
      De kleuren maken de vliegenzwam…
      Voor ZW vind ik de scherptediepte hoe dan ook veel te beperkt. Ik zou elk detail dan haarscherp willen. Het spijt me, maar voor mij is het .

Groet,

Gabriël
      Ieder zijn mening uiteraard en ik apprecieer dan ook die van U en bedankt voor de eerlijke reactie, is nog altijd beter dan er geen te krijgen hé
      Maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom een Zw-W foto meer dof zou moeten hebben tegenover een kleurenfoto

Bij deze heb ik er dan ook de kleurenversie bijgezet

grts
      Sieg

Comment

kleurversie is heel wat beter ,mooie DOF en kleuren ,compo vind ik dan iets minder maar al bij een mooie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom een Zw-W foto meer dof zou moeten hebben tegenover een kleurenfoto
          Het MOET ook niet. Maar in dit geval stel ik mij de vraag: waarom een ZW-versie van een kleurenfoto? Kijk, bopatje vindt de kleurenversie meteen al veel beter en ik dus ook. Dat zegt al iets, meen ik. Ik bedoelde gewoon: je moet een hele goede reden hebben om dit soort foto in ZW te presenteren. Een mogelijke reden is: kleuren leiden altijd af en je wilt de aandacht juist op bepaalde details of de structuur vestigen. Maar als die details of structuur door de uiterst beperkte scherptediepte niet in het oog springen, vind ik de keuze voor ZW niet aangewezen. Die keuze geeft je foto dan immers geen meerwaarde. Hij wordt er niet beter van. Integendeel.

Groet,

Gabriël
          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

Comment

kleur is beter
            www.maximpiessen.com
            www.facebook.com/maximpiessenphotography
            Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Ook voor mij, de kleur maakt de zwam
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Ook hier ... kleur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
                  Het MOET ook niet. Maar in dit geval stel ik mij de vraag: waarom een ZW-versie van een kleurenfoto? Kijk, bopatje vindt de kleurenversie meteen al veel beter en ik dus ook. Dat zegt al iets, meen ik. Ik bedoelde gewoon: je moet een hele goede reden hebben om dit soort foto in ZW te presenteren. Een mogelijke reden is: kleuren leiden altijd af en je wilt de aandacht juist op bepaalde details of de structuur vestigen. Maar als die details of structuur door de uiterst beperkte scherptediepte niet in het oog springen, vind ik de keuze voor ZW niet aangewezen. Die keuze geeft je foto dan immers geen meerwaarde. Hij wordt er niet beter van. Integendeel.

Groet,

Gabriël
                  Ok ik begrijp het, bedankt voor de verdere uitleg ... nooit te oud om bij te leren hé !
                  Wilde gewoon eens iets anders proberen dan het standaard kleurenplaatje, maar begreep eerst je uitleg niet waarom een zw-w foto een grotere dof zou moeten hebben tegenover een kleurenfoto, maar is bij deze dus verduidelijkt

grts
                  Sieg

Comment

En nog +1 voor de kleurenversie
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

Comment

doe mij ook maar je kleurenversie
                      ik zie ZW niet zo graag
                      mij zie je het dan ook maar zelden gebruiken
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Iedereen bedankt voor het kijken en de reacties !

grts
                        Sieg

Comment

Working...
                        X