Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Down and up again

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Down and up again

Hallo,

Eerste maal dat ik eens een post waag in SC en dit om ook eens wat meningen te krijgen van de gevorderde en prof macro-fotografen.
    Momenteel zit ik nog steeds te wachten op mijn macrolens, Sigma 150 F2.8 macro, besteld op 1 augustus. Gisteren nog maar eens gebeld en het lijkt erop dat ik nog eens een maandje langer moet wachten, vraag is blijkbaar veel te groot .
    Dan maar verder oefenen met de Sigma 50-150 F2.8 wat toch ook wel behoorlijk resultaat geeft, althans, dat denk ik toch ...
    Dus graag eens jullie mening over onderstaande foto en vooral dan wat er nog beter kan/mag.
    Ik had niet veel daglicht meer toen de foto werd gemaakt, vandaar de langere sluitertijd en de iets hogere iso. Maar ik wou met natuurlijk licht werken en met een slak als onderwerp lukt dit nog wel als je maar op het juiste moment afdrukt .

Iso 500, F8, 150mm, 1/15 sec, bel.comp. -0,67

Alvast bedankt,

Grtjs
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Down and up again

Edje,

acht mezelf noch pro, noch gevorderd maar vind ze toch mooi hoor
    Mooi scherp en mooie achtergrond.
    je.........had.......wel.........geluk........met. ........haar.......snelheid........ (en de jouwe...)
    Volgens mij kon je compositorisch nog wat anders. Zo had ik ze bijvoorbeeld aan de kop wat meer takje gegeven en achter haar wat minder..Maar er zitten hier cracks die het veel beter kunnen uitleggen.

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

idd 1/15 sec ,gelukkige dat het een slak was
      hele mooie foto en heel mooi van kleur en scherpte

Comment

mooi scherp en mooie kleuren, compo
        groetjes Ingrid

Comment

Bedankt voor jullie reacties, blij te horen dat ik in de goede richting zit met deze foto . Het is natuurlijk niet het snelste onderwerp maar in het begin moet je voor jezelf de lat ook niet te hoog willen leggen hé . Eerst de basics leren en de wat snellere beestjes volgen later wel .

grtjs
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Ik kijk alvast uit naar je eerste echte macro's met je nieuwe lensje.
            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
            https://500px.com/marnix_photography

Comment

goed shot en prima panning.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                idd 1/15 sec ,gelukkige dat het een slak was
                hele mooie foto en heel mooi van kleur en scherpte
                Ik volg hier
                Spijtig van de reflectie, maar dat is moeilijk tegen te gaan bij zo'n glibberig beest...
                www.maximpiessen.com
                www.facebook.com/maximpiessenphotography
                Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht
                  Momenteel zit ik nog steeds te wachten op mijn macrolens, Sigma 150 F2.8 macro, besteld op 1 augustus. Gisteren nog maar eens gebeld en het lijkt erop dat ik nog eens een maandje langer moet wachten, vraag is blijkbaar veel te groot .
                  ik overweeg ook om de Sigma 150 F2.8 macro aan te kopen..waar heb je deze bestelt?
                  wat betreft jouw foto,dit is al een knaller van formaat.
                  dat de sigma maar snel in jouw bezit is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                    ik overweeg ook om de Sigma 150 F2.8 macro aan te kopen..waar heb je deze bestelt?
                    wat betreft jouw foto,dit is al een knaller van formaat.
                    dat de sigma maar snel in jouw bezit is.
                    Ik heb deze besteld bij Bartok in Hasselt. Nu, ik kan nog wel even wachten aangezien ik toch al een jaartje heb moeten sparen voor deze lens .
                    Bedankt voor jullie reacties.

grtjs

Comment

mooie kleuren...mooi geheel..

Comment

Tja, je maakt het jezelf niet makkelijk want dit deze slakken zijn toch niet de gemakkelijkste onderwerpen hoor. Goed gebracht en de reflecties nog goed onder controle
                        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                        Flickr - JAlbum

Comment

Working...
                        X