Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterlelie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waterlelie

Ik heb eens verder gekeken dan mijn neus lang is. Dit soort onscherpe foto's van JonhB kwamen al langs in 2009. Er is dus in die tijd dus niet veel geleerd. Een kansloze missie denk ik.

Comment

Ik fotografeer al wat jaartjes hoor, en heb ook wel het nodige gelezen.
      En voor wie nu even opnieuw mijn reacties wil herlezen, en dan met name even let op mijn reactie naar Lillybie, zal beseffen dat ik wel degelijk de "kritiek" ter harte heb genomen, en de instellingen en mogelijkheden ben nagedaan.
      Waar níemand op ingaat, is mijn stelling dat bij dit onderwerp, in die situatie, met het mij ter beschikking staande materiaal, geen groter scherptedieptebereik te behalen was.
      Dáárom die "uitdaging"; Mijn bedoeling was om dan, door de gelijke vatting, in dezelfde situatie, hetzelfde onderwerp, hetzelfde licht, elkaars objectieven op elkaars body te plaatsen, om zo ge-objectiveerd, zonder voorkeuren of onbewuste gewenning aan beter materiaal (dat dus een grotere scherptediepte toestaat voor élke fotograaf, deze toevoeging even voor diegenen die denken dat ik denk dat beter materiaal alleen een betere fotograaf maakt).
      Dán kan dus voor iedereen duidelijk worden wat wel en wat niet de invloed is van ander materiaal. Zeg nu zelf, een zelf vlek op een raster van 10 bij 10, of van 15 bij 15, geeft bij het laatste plaatje een "grotere scherpte".
      Oplossend vermogen van een sensor kan dan wel degelijk invloed hebben in de subjectieve beleving van wat scherpte is.

O, en even voor de laatste poster: Ja, ik gebruik nog steeds dezelfde apparatuur als in 2009. En zo slecht ga ik er niet mee om, denk ik zo. En ja, ik wil best wel nieuwer materiaal , mar dat zit er financieel niet in.
      Tel uw zegeningen
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Euh.. 6MP met een normaal functionerende lens geeft in het formaat dat je hier presenteert ALTIJD een scherp resultaat. Tenzij je in de fout gaat met je instellingen (lijkt hier niet het geval), en tenzij je niet optimaal verscherpt/verkleint (wat wellicht het geval is). Er zijn trouwens genoeg gratis hosting sites die je foto niet comprimeren!

Het verschil in detail met een camera met méér pixels wordt slechts zichtbaar op grote afdrukken.

Kijk; je foto is gewoon niet bijster origineel of boeiend. Het licht is niet mooi, de compositie is niet speciaal, de kleuren zijn niet geweldig, het onderwerp vind je in quasi elke (tuin)vijver en de algehele moeilijkheidsgraad ligt laag.

Je hoeft het je trouwens niet persoonlijk aan te trekken: het is gewoon heel moeilijk om een boeiende foto van een waterlelie te maken. Ik zou me er alvast niet aan wagen
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

't Is misschien een idee om op dit forum een HoB (Hall of photographic Bullsh*t) op te richten! Ter vereeuwiging van de non topics met de meeste replies & views.
          Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
            Ik fotografeer al wat jaartjes hoor, en heb ook wel het nodige gelezen.
            Als je na al die jaren ervaring nog steeds niet ziet dat dit een slechte foto is, stel ik voor dat je een andere hobby zoekt. Of snel leert om eens kritiek te aanvaarden.

Ik ga ook eerlijk zijn, niet op zijn Hollands, maar gewoon eens sommige aspecten van je foto overlopen.

1) De compositie is niets waard. Waarom enkel die ene bloem, waarom dat standpunt, waarom die uitsnede, ....?
            2) 1/5e van je foto is gewoon zwart. (links) Moest dit deel ook mooi belicht zijn, zou het plaatje al heel wat beter ogen. Verder is je belichting niet slecht. Iets te donker wel maar dat valt nog mee.
            3) Ja, ook ik ga beginnen "lullen" over de scherpte, of dat vind jij toch. Deze foto is gewoon niet scherp. Punt. Al kan het zijn dat je originele foto wel een pak scherper was. Als je kijkt tussen de 2 uiteinden van de meest rechtse blaadjes zie je duidelijk "vierkantjesvorming" wat veroorzaakt kan zijn doordat je je foto op een slechte manier verkleind hebt. Als je een alternatief zoekt, probeer de foto eens op Flickr te plaatsen, je kan daar als gratis lid tot 200 foto's uploaden. Maar je hoeft in je vorige posts niet zo over die scherpte tekeer te gaan, zelfs al was deze foto haarscherp, dan nog was hij slecht.
            4) De kleuren zijn niet slecht, maar spreken niet echt aan door de te donkere plaat.

Dat je niet het juiste materiaal hebt lijkt me hier niet aan de orde...Zelfs met de meeste gsm-camera's van tegenwoordig kan je betere foto's nemen dan deze.
            Body: Canon Eos 7D,
            Objectieven: Canon 70-300mm, 18-200mm, 60mm macro, Canon MP-E 65mm
            Flitsers: Canon MT-24 EX

Comment

Heb naar Uw vorige foto's gaan kijken en overal hetzelfde probleem en steeds maar discuteren.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
              X