Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vriendelijke buren!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vriendelijke buren!

Prachtig uitgewerkte foto.

Je hebt ze toch nog hoop ik want de koninginnepage wordt zeldzaam volgens mij. Stokje in potje met zand steken en ergens onder afdakje laten overwinteren. Volgend voorjaar word je beloond met een prachtige vlinder
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Jullie ook nog bedankt

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Prachtig uitgewerkte foto.

Je hebt ze toch nog hoop ik want de koninginnepage wordt zeldzaam volgens mij. Stokje in potje met zand steken en ergens onder afdakje laten overwinteren. Volgend voorjaar word je beloond met een prachtige vlinder
      Ik heb de pop bijgehouden, mag ik ze ook binnen houden? Of moet deze buiten?
      www.maximpiessen.com
      www.facebook.com/maximpiessenphotography
      Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
        Jullie ook nog bedankt

Ik heb de pop bijgehouden, mag ik ze ook binnen houden? Of moet deze buiten?
        Best buiten, ergens onder een afdakje, schuurtje of zo. Binnen kan ook, bijvoorbeeld in een garage die niet verwarmd is. Belangrijk is dat je zo einde maart in ieder geval buiten zet ook op een niet te warme plek zodanig dat ze niet te vroeg uitkomt want dan vinden ze geen voedsel.

Meestal komt de pop uit zo eind april, het precieze moment is moeilijk voorspelbaar maar op een bepaald moment wordt de pop bijna doorzichtbaar en zie je de vleugeldoortekening van de vlinder. Dan duurt het meestal nog een paar dagen. Die periode kan je de pop wel binnen zetten en met een beetje geluk leg je het vast op de gevoelige plaat
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Onder zo'n plaat moet je "MPKE" niet meer zetten hé, dat zien we meteen
          Mooi vastgelegd.

Terloops :
          Ik heb er op onze venkel ook nog een tiental in wording (zie posts) ... ik zal toch eens opzoeken hoe ik die, als ze gaan verpoppen, kan bewaren (overwinteren ?) zodat ze toch niet verloren gaan. Dat zou pas spijtig zijn (en ik kan onze venkel toch niet laten staan tot in het voorjaar hé).
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Working...
          X