Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Welkom op dit forum lucske_40.
Mooi de paprika in beeld gezet.
Zeker leuk is de reflectie.
De druppels zijn een extraatje, dat je foto nog specialer maakt.
Sterke binnenkomer zou ik zeggen, want ik zie dat dit je eerste is.
Ik vind deze echt geslaagd, licht, kleur en weerspiegeling zijn optimaal.
Maar hoort deze hier (macro - close up) wel thuis, wat natuurlijk geen enkele afbreuk doet aan de kwaliteit van de foto?
Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
Bedankt voor de positieve commentaar waterclick
Ik heb hem geplaatst bij M&Clp omdat hij met mijn macro lens Nikon 105 vr is gemaakt . Niet juist dan ,
Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150
Bedankt voor de positieve commentaar waterclick
Ik heb hem geplaatst bij M&Clp omdat hij met mijn macro lens Nikon 105 vr is gemaakt . Niet juist dan ,
Hey Luc,
Mijn mening is hier geen wet hoor! Daar zijn er anderen voor
Maar met je macrolens kan je net zo goed aan portret-fotografie doen als een boeiing op 10 km hoogte in de blauwe lucht fotograferen.
Over het algemeen wordt voor macro een afbeelding van 1:1 (dwz object/detail op negatief of sensor even groot) of nog groter bedoeld.
Over de definities van close-up liggen de meningen wat uiteen.
Groeten,
Fabrice,
Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
Ik vind deze echt geslaagd, licht, kleur en weerspiegeling zijn optimaal.
Maar hoort deze hier (macro - close up) wel thuis, wat natuurlijk geen enkele afbreuk doet aan de kwaliteit van de foto?
[Mod-LesC]Macro's en Closeups omvat natuurlijk ook Closeups, wat dit duidelijk is. Een andere optie ware Stilleven en Abstract geweest, maar ook daarover zouden de meningen verdeeld zijn (Stilleven eventueel wel, Abstract zeker niet! ). Laat ons zeggen: deze foto kan in verschillende subfora thuishoren.[/Mod]
En persoonlijk (als collega-fotograaf gesproken) vind ik dit een mooie binnenkomer!
Comment