Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raphealfan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raphealfan

Beetje uitleg bij de titel misschien: Rapheal is de ninja turtle met de rode bandana..
    Dit is een crop van een foto genomen met de canon 100mm 2.8 USM.

Bedankt voor het langskomen

mvg,
    Pablo

Re: Raphealfan

Spinnen zijn hier blijkbaar niet zo populair :P. Ik weet dat de focus iets te veel frontfocus heeft, maar zijn er nog opmerkingen?

mvg,
    Pablo

Comment

Hoi ,

Leuke foto , mooie kleuren.
      Van die focus is dat inderdaad spijtig dat je niet alles kan scherp krijgen van de spin maar dat heb je met macro lenzen , een beperkte scherptediepte , je kunt dit oplossen met focusstacking maar ik denk dat dit niet gemakkelijk is als het onderwerp beweegt.
      Voor de rest mess iets minder croppen zodat je een betere compositie hebt.

mvg ,

Izzy

Comment

Regel 1 bij fotografie van insecten, spinnen en aanverwanten met lage scherptediepte = de scherpte ligt altijd op de ogen. Zelfs al is de rest van je foto out of focus dan nog oogt je beeld acceptabel als de ogen scherp zijn.

In deze foto ligt de scherpte op de poten en dat maakt de foto niet goed en zeker niet van een kwaliteit om in schowcase te posten.

Ik deel bij deze wat van mijn ervaring met je. Als je goede macro's wil maken dan delete je gewoon alles wat niet perfect zit. Misschien niet gemakkelijk maar bij macro werk je nu eenmaal met honderdsten van millimeters. En elke macrofotograaf, hoe ervaren hij of zij ook is, heeft heel vaak mislukte foto's. Foto's die bijna goed zijn, zijn niet goed genoeg in dit domein. Weggooien die dingen en vooral blijven proberen. Succes
        Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
        X