Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
Omdat ik niet zeker was van de achtergrond bij mijn vorige,
had ik ook een rustigere versie gemaakt (lees: minder kleur).
En om de variatie compleet te maken ook eens in vooraanzicht.
om jaloers op te zijn. ik ben pas begonnen met macro en daarom neem ik graag een kijkje bij anderen hoe en wat zij fotograferen. Ik heb wel 1 probleem, nl. de hoge iso-instelling met daaraan gekoppeld die lelijke ruis. hoe los jij het op of heb jij daar geen problemen rond. ik fotografeer met een Canon 7D. zou dat toestel soms meer ruis geven dan het uwe?
algauw stuur ik ook eens een beeldje door.
groetjes
Mooi met de beweging nog in de vleugeltjes. Mooie kleuren en BG.
ook mijn gedacht manuel staat er prachtig op
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Mercikes voor de leuke comments.
Nooit gedacht dat het zo plezant is om te doen
Oorspronkelijk geplaatst door fotovrouwtjeBekijk bericht
... Ik heb wel 1 probleem, nl. de hoge iso-instelling met daaraan gekoppeld die lelijke ruis. hoe los jij het op of heb jij daar geen problemen rond...
ISO laag houden. Vooral werken met je sluitertijd en diafragma om de belichting juist te krijgen. En indien de sluitertijd te traag is, een statief gebruiken.
Ruis zie je vooral in de donkere delen. Probeer die dus te vermijden als je je compositie bepaalt.
Eventueel in de nabewerking een ruisfilter gebruiken.
Met mijn A700 denk ik meer last te hebben van ruis dan met jouw 7D. Het moet je dus lukken
Succes ermee!
Comment