Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neushoornkever

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Neushoornkever

    Deze voor ons zeldzame kever poseerde voor mij tijdens onze vakantie in Spanje

    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Neushoornkever

    Knappe plaat , enkel hangt er precies een waas over de foto . hopelijk is het mijn scherm

    Grtz .

    Dirk .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

    Comment


    • #3
      Re: Neushoornkever

      Pose/compo waarbij de kever het best tot zijn recht komt.
      Mooi zacht tegenlicht en zacht van kleur. Misschien daardoor ook het idee van een 'waas'. Indien gewenst kan een beetje contrast daar verandering in brengen.
      Ik kan me voorstellen dat het niet evident is om zo'n groot beestje helemaal binnen de DOF te krijgen. Maar de 'hoorn' had toch scherp gemogen. Ik vraag me ook af of ik aan die hoorn bewegingsonscherpte zie of chromatische aberratie.
      Beetje last ook van banding boven in de bg.

      Comment


      • #4
        Re: Neushoornkever

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Pose/compo waarbij de kever het best tot zijn recht komt.
        Mooi zacht tegenlicht en zacht van kleur. Misschien daardoor ook het idee van een 'waas'. Indien gewenst kan een beetje contrast daar verandering in brengen.
        Ik kan me voorstellen dat het niet evident is om zo'n groot beestje helemaal binnen de DOF te krijgen. Maar de 'hoorn' had toch scherp gemogen. Ik vraag me ook af of ik aan die hoorn bewegingsonscherpte zie of chromatische aberratie.
        Beetje last ook van banding boven in de bg.
        volg deze, spaar me wat type werk
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Neushoornkever

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Pose/compo waarbij de kever het best tot zijn recht komt.
          Mooi zacht tegenlicht en zacht van kleur. Misschien daardoor ook het idee van een 'waas'. Indien gewenst kan een beetje contrast daar verandering in brengen.
          Ik kan me voorstellen dat het niet evident is om zo'n groot beestje helemaal binnen de DOF te krijgen. Maar de 'hoorn' had toch scherp gemogen. Ik vraag me ook af of ik aan die hoorn bewegingsonscherpte zie of chromatische aberratie.
          Beetje last ook van banding boven in de bg.
          Ik ga mee met jouw kritiek en het is inderdaad niet evident om zo een nerveus beestje volledig scherp, of beter gezegd, op zijn Neushoornkever bepalende kenmerken plus de rest volledig scherp te krijgen. Deze is namelijk niet langs de frigo gepasseerd. Misschien een flauw excuus, maar voorlopig heb ik geen betere en ik wou hem toch graag delen. Moet mijn archief eens beter uitpluizen op hoop van een completer-scherper exemplaar tegen te komen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Neushoornkever

            toch wel een prachtig exemplaar hoor op een paar schoonheidsfoutjes na

            Comment

            Working...
            X