De Witvlakvlinder is een specialleke. Het vrouwtje heeft namelijk geen vleugels.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Parende Witvlakvlinders (Orgyia antiqua)
Collapse
X
-
Parende Witvlakvlinders (Orgyia antiqua)
De Witvlakvlinder is een specialleke. Het vrouwtje heeft namelijk geen vleugels.
Labels: Geen
-
-
Re: Parende Witvlakvlinders (Orgyia antiqua)
Zo zien die er dus uit! Ik kende alleen de rupsen. Die vreten hier de schoenlappersplanten en viburnums kaal. Mooie én interessante foto!
Groet,
GabriëlSurf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.
Comment
-
-
Inderdaad speciaal
(Ik vind de onderste vlinder best wel vreemd...)www.maximpiessen.com
www.facebook.com/maximpiessenphotography
Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk berichtDe foto is ook een specialleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk berichtIk vind hem een beetje druk kijken.
In het geval van de Witvlakvlinder weeft het vrouwtje de cocon onderaan een blad van een waardplant (hier het blad van een Kornoelje). Ik heb het gebeuren toevallig ontdekt omdat ik een nachtvlinder zeer opgewonden zag rondfladderen en zich zeer plots onderaan dat blad zag neerzetten. Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan kijken en ontdekte ik dit tafereeltje. Het mannetje van deze vlindersoort had ik al vaker gezien, het vrouwtje zien was een meevaller.
Neem van mij aan dat ik nogal acrobatische toeren heb moeten uithalen om deze paring vast te leggen zonder de beestjes te verstoren. 't Was eerlijk gezegd geen zicht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk berichtDe foto is ook een specialleke
Comment
-
Comment