Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hommel zelf mocht voor mij iets groter en lijkt een beetje oververscherpt. De bloem kijkt wat raar door de chaotische afwisseling van scherp en onscherpe gedeeltes. De foto als geheel is nog aanvaardbaar.
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Dank je eric voor je reactie
Ik heb nog een weg te gaan op macro gebied
Dat verscherpen tja ik heb hier wel een nieuwe manier
toegepast [voor mij] misschien iets teveel doorgeschoten.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er tussen TFT schermen verschil
zit in scherpte.
Het harde licht benadrukt de verscherping. Steeds opletten dat bij het verscherpen de witte delen niet extra in de verf komen te staan.
Zoals Eric aanhaalt is de wisselwerking tussen scherp en onscherp op de bloem niet ideaal om naar te kijken.
Persoonlijk vind ik het nog niet echt SC materiaal. Macro is niet het meest eenvoudige om te schieten dus neem je tijd om je weg af te leggen
Hommel zelf mocht voor mij iets groter en lijkt een beetje oververscherpt. De bloem kijkt wat raar door de chaotische afwisseling van scherp en onscherpe gedeeltes. De foto als geheel is nog aanvaardbaar.
Comment