Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vechten tegen de wind.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vechten tegen de wind.

'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Re: Vechten tegen de wind.

Komt uit een mooie reeks .

Grtz .

Dirk .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Knap vastgelegd met een fijne BG en heerlijke zachte kleuren

Groetjes chrit.
      Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

Comment

hij speelt verstoppertje .. mooie plaat

Comment

mooi ...

hij wint ... de wind niet
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Prachtig.
            Maar ligt het nu aan mijn scherm of heb je de gamma (of hoe heet dat middelste schuiverke) net iets te ver naar links verschoven? Maar ik zit nu achter een niet-gecalibreerd scherm, dus het zou ook hieraan kunnen liggen.
            Maar toch; gewoon mooi.
            Groeten,
            Geert

Comment

Erg knap hoor en weer een zeer mooie BG
              www.maximpiessen.com
              www.facebook.com/maximpiessenphotography
              Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Prachtig.
                Maar ligt het nu aan mijn scherm of heb je de gamma (of hoe heet dat middelste schuiverke) net iets te ver naar links verschoven? Maar ik zit nu achter een niet-gecalibreerd scherm, dus het zou ook hieraan kunnen liggen.
                Maar toch; gewoon mooi.
                Groeten,
                Geert
                Wat loopt er volgens jou fout Geert ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Wat loopt er volgens jou fout Geert ?
                  Niet echt dat het volgens mij fout loopt, laten we zeggen net iets te veel van het goede.
                  Maar zoals reeds eerder gezegd; het kan ook aan het scherm liggen waar ik momenteel achter zit. (In feite had ik mijn bemerking beter tot deze avond gehouden, dan had ik het op een gecalibreerd scherm kunnen bekijken).

Maar wat ik bedoel is het volgende: bij niveaus (ctrl-L bij PSE) heb je drie schuiverkes: 1 voor het donkerste gedeelte (links), 1 voor het lichte gedeelte (rechts) en 1 in het midden dat ervoor zorgt dat het omslagpunt tussen licht en donker verschuift (is dat de gamma? Ik weet het niet). Als je dit middelste schuifje naar links verschuift (de waarde verhoogt boven de 1.00) wordt de foto lichter, maar als je hierin overdrijft wordt de foto onnatuurlijk overkomen. En net dat lijkt mij te zijn gebeurd in deze opname, zij het maar net.

Hoop dat mijn opmerking niet kwetsend overkomt.

Groeten,
                  Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht

Hoop dat mijn opmerking niet kwetsend overkomt.

Groeten,
                    Geert
                    'k Zit hier bijna 7jaar, dat kan er nog wel bij. Hier vliegen nog andere dingen rond.

Comment

Ik begrijp niet zo goed waarom je deze post. "Aan de klaagmuur" ziet er quasi hetzelfde uit maar is stukken beter omdat ze het beeld meer vult en het kopje beter zichtbaar is. De achtergrond is mooi, maar tegelijkertijd ook heel leeg en het geheelbeeld is nogal uit balans.

Het doet een beetje afbreuk aan de reeks. "Klaar om te vertrekken" vond ik heel sterk, dit toch een stuk minder.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Ik begrijp niet zo goed waarom je deze post. "Aan de klaagmuur" ziet er quasi hetzelfde uit maar is stukken beter omdat ze het beeld meer vult en het kopje beter zichtbaar is. De achtergrond is mooi, maar tegelijkertijd ook heel leeg en het geheelbeeld is nogal uit balans.

Het doet een beetje afbreuk aan de reeks. "Klaar om te vertrekken" vond ik heel sterk, dit toch een stuk minder.
                        Ik volg Thierry wel. (En niet alleen naar deze foto en u toe )
                        Soms zie je op een week X-aantal keer quasi dezelfde foto's passeren zodat de kracht en pracht van het beeld afgezwakt wordt door de overkill van het getoonde.
                        Natuurlijk laat iedereen graag zijn mooi gelukte foto's zien, maar ik zou momenteel geen libel durven posten in een 'gewone' compo (hoe mooi ook)
                        Op zich allemaal mooie foto's, maar teveel is teveel soms.

Hoop dat dit niet verkeerd overkomt...

Grtz,
                        Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht

'k neem U niets kwalijk, iedereen heeft het recht om zijn mening te zeggen.( Zie Uw handtekening. )
                          Het zijn twee verschillende beelden,al lijken ze op elkaar. Aan de klaagmuur was ook veel makkelijker om te maken, alles heel rustig.Hier was het echt vechten tegen de wind, hetgeen je duidelijk op de foto ziet en geloof me dit was een heel stuk moeilijker.
                          Toch allemaal bedankt voor de comments, een mens moet toch eens van gedachte kunnen wisselen hé.

Comment

Working...
                          X