Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

    Zondagmorgen op een onfatsoenlijk vroeg uur uit mijn bed gekropen om de tocht naar de Eifel aan te vatten. Deze ringoogparelmoervlinder was het hoofddoel. Deze foto stak er voor mij toch bovenuit mede door de dauwdruppeltjes.






    Alvast bedankt voor het kijken en de eventuele reacties.
    Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

  • #2
    Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

    super mooie foto ,druppeltjes met vlinder mooi scherp ,ook de BG is zeer mooi
    enig minpuntje voor mij is de compo teveel ruimte op rechts

    Comment


    • #3
      Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

      Heel mooi plaatje. Eentje waar je al met een kritisch oog op moet gaan kijken om iets te kunnen opmerken ...
      Als je de kans had gehad de foto een half uurtje later te maken (als!), dan had je wellicht frissere kleurtjes gekregen vanwege het licht. Nu krijg ik de indruk dat het beestje in de schaduw zat. Eventueel het geheel een tikje oplichten?
      Maar nogmaals: ik vind 'm heel knap en kan er erg van genieten

      Comment


      • #4
        Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

        knappe foto

        Comment


        • #5
          Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

          Zeer mooie foto. Prachtig die druppels.
          Hoe laat heb je die foto dan gemaakt?
          Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

          Comment


          • #6
            Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

            Zeeer knap zo me die druppels!
            www.maximpiessen.com
            www.facebook.com/maximpiessenphotography
            Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

            Comment


            • #7
              Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

              Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie
              Hoe laat heb je die foto dan gemaakt?
              Ik schat dat deze rond halfacht gemaakt is. Ik was rond halfvijf vertokken om rond halfzeven ter plaatse te zijn. In de eerste twee weilandjes vond ik enkel metaalvlinders en een beschadigd exemplaar. Deze werd dus een uurtje na mijn aankomst genomen, zoals in één van de vorige reacties opgemerkt in de schaduw. Aan de zonkant vlogen ze toen al volop rond.

              Mvg,

              Luc
              Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

                Heel knap

                Comment


                • #9
                  Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

                  Super foto met al die dauwdruppels

                  Scherpte en belichting voor mij perfect


                  Groetjes chrit.
                  Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

                    't Is een prachtig resultaat.
                    Je moed is beloond.

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

                      Prachtige vlindersoort en mooi scherp. Ik heb ook wel twijfels over de compositie: de vlinder staat nogal in een hoekje gedrumd waardoor het beeld nogal uit evenwicht is. Anderzijds, gezien de vorm van de vlinder + bloem is het wel moeilijk om hier iets anders mee te doen zonder dat alles heel centraal komt te staan. Misschien was een verticale kadrage een optie geweest?

                      De kleuren zijn ook wat aan de fletse kant, je kunt die (zonder te oververzadigen) nog heel wat optrekken. Ik maak zelf veel foto's in dezelfde lichtomstandigheden en ik geef ze dan altijd wat extra punchy kleuren ter compensatie. Maar misschien is dat ook persoonlijke smaak
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

                        Mooi hoe die daar ligt te wachten op de zon om te kunnen opdrogen . knappe foto .

                        Grtz .

                        Dirk .
                        Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ringoogparelmoervlinder onder de dauw

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Prachtige vlindersoort en mooi scherp. Ik heb ook wel twijfels over de compositie: de vlinder staat nogal in een hoekje gedrumd waardoor het beeld nogal uit evenwicht is. Anderzijds, gezien de vorm van de vlinder + bloem is het wel moeilijk om hier iets anders mee te doen zonder dat alles heel centraal komt te staan. Misschien was een verticale kadrage een optie geweest?

                          De kleuren zijn ook wat aan de fletse kant, je kunt die (zonder te oververzadigen) nog heel wat optrekken. Ik maak zelf veel foto's in dezelfde lichtomstandigheden en ik geef ze dan altijd wat extra punchy kleuren ter compensatie. Maar misschien is dat ook persoonlijke smaak
                          Helemaal mee eens.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment

                          Working...
                          X