Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Eens wat anders dan beestjes, ik maak niet veel foto's van bloemetjes, maar als ik er zo eentje tegenkom, dan maak ik daar graag een uitzondering voor.
Ik ben ze nog niet tegengekomen en als ik mijn fototoestel bijheb zal ik het ook niet nalaten van er een foto van te nemen . Mooie soort , mooi rustig plaatje .
Er staan er daar zelfs redelijk veel, op de Kievitsheide heb ik er een paar jaar geleden ééntje gezien, maar langs de vaart staan er veel meer.
Het is inderdaad een klassieke opname, met de bloem in het midden van het beeld.
Als ze dichter bij elkaar hadden gestaan dan had ik er andere mee in de achtergrond kunnen gebruiken zodat er daar wat meer kleurschakering in zat. Het enige wat ik hier kon doen zonder de orchis te beschadigen was het gras wat uit de weg duwen. Ik had geen schaartje bij, het gras uittrekken doe ik ook niet, want dan is het risico te groot dat ik de wortels van de orchis mee beschadig.
Ik heb net gelezen dat sommige soorten er meer dan 6 jaar (12 jaar voor de aangebrande orchis) over doen voor er een bloemetje aankomt.
Comment