Hoe doe je het
Ik ben al blij er eentje mooi vast te leggen als ze stil zitten en hier worden die zomaar in de vlucht geschoten ...
En dan nog eens met leuke kleuren, compo & BG ...
Mooi hoor!
Ik weet dat het moeilijk is, maar (op deze grootte) mis ik wat scherpte op het kopje...
Yep, zelfde verhaal als de vorige jammer genoeg. Als ik die kleine versie probeer zo scherp te krijgen als de grote valt de verscherping op. En op de grote versie heb ik ook verscherping moeten toepassen. Niet makkelijk spot on te werken met een aanvliegende juffer.
Ik zal nog een kleine poging doen voor de verscherping
Update: beetje lui en verscherping voor de hele foto toegepast
Hoe doe je het
Ik ben al blij er eentje mooi vast te leggen als ze stil zitten en hier worden die zomaar in de vlucht geschoten ...
Dit was dezelfde als die ik op mijn vinger gefotografeerd heb. Die bleef dus dicht en lang genoeg in mijn buurt zonder schrik te hebben.
Heb hem toen ook niet gepost omdat het origineel niet de beste scherpte had. Vandaag terug tegengekomen en nog eens wat nabewerkt. Maar eens verkleind en gepost toch niet wat het moet zijn (en nu dus een beetje spijt dat ik hem toch gepost heb )
Hopelijk kan ik er ook eens eentje haarscherp vastleggen in de vlucht...
toch weer knap gedaan, Kurt... de update oogt idd scherper...
als je een beetje goed bent in photoshop kun je hem misschien lokaal (dus alleen op het koppie) verscherpen... dan hoef je niet de hele foto extra te verscherpen...
ik ben zelf geen PS expert maar met een extra laag en een brush tool moet dat volgens mij wel lukken...
maar goed, dat is misschien iets voor de volgende keer...
toch weer knap gedaan, Kurt... de update oogt idd scherper...
als je een beetje goed bent in photoshop kun je hem misschien lokaal (dus alleen op het koppie) verscherpen... dan hoef je niet de hele foto extra te verscherpen...
ik ben zelf geen PS expert maar met een extra laag en een brush tool moet dat volgens mij wel lukken...
maar goed, dat is misschien iets voor de volgende keer...
Rob,
Ook met Aperture kan (en heb) ik het kopje alleen verscherp(t)en. Op de grote versie kan ik er mee leven en verdwijnt deze voorlopig niet in de prullenmand. Maar het is niet wat het moet zijn zoals ik hem hier gepresenteerd heb. De Wolzwevers gaan me nog iets beter af dan de juffers tot hiertoe
Hoe doe je het
Comment