Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vers van de pers...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vers van de pers...

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    das wat ik bedoel.
    grt,bouk.
    Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
    Ik volg.
    Heel knap uitgewerkt je ziet dat uw lessen PS zeker lonen.
    Persoonlijk vind ik dit de grens van nabewerking om niet te ver van de realistische weergave af te wijken. Opletten dat het inderdaad niet harder op een tekening begint te lijken

Grtz,
    Kurt
    ja ,ik vind het een beetje spijtig dat hier gedacht wordt dat deze foto zwaar bewerkt is het enige dat ik hier heb gedaan zijn de kleuren wat gestatureerd en een lichte verscherping ,al mijn foto's worden trouwens maar licht bewerkt soms bijna niet ,ik zou ook liegen als ik zou zeggen dat ik niets deed ,ik denk toch dat de meesten een beetje nabewerken,meestal zijn het de kleuren die ik iets meer doe aanspreken en de verscherping bij het verkleinen ,er wordt ook maar heel zelden iets weggekloond ,vroeger deed ik dit al eens meer maar met de tijd heb ik meer en meer beginnen letten dat alles meteen ok is vanuit mijn zoeker ,zijn de omstandigheden niet goed dan trek ik gewoon niet .
    ik zal een linkje plaatsen met de originele jpg foto ,wie mij niet geloofd stuur ik mijn RAW bestandje op
    o ja zou ik vergeten ,hij is ook heeeeeel lichtjes gecropt
    Last edited by bopatje; 2 juni 2011, 17:03.

Comment

Knappe foto van een libel die zich niet gemakkelijk laat fotograferen (het lijkt wel of ze altijd blijven vliegen, andere libellen gaan af en toe wel eens op een takje zitten).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Een hele mooie en bewerking? Volgens mij komt het idee door de ruisonderdrukking?
        https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
          Een hele mooie en bewerking? Volgens mij komt het idee door de ruisonderdrukking?
          je zou wel eens gelijk kunnen hebben ,ik was dat vergeten te zeggen ook niet aan gedacht ,maar heb idd een ruisreductie gedaan en miss was het niet echt nodig waardoor men idd tot dat idee is gekomen ,het gevaar van ruisreductie als je iets te ver gaat dat het uitzicht wat plastiekerig zou kunnen overkomen,miss is dit hier wel een beetje het geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            je zou wel eens gelijk kunnen hebben ,ik was dat vergeten te zeggen ook niet aan gedacht ,maar heb idd een ruisreductie gedaan en miss was het niet echt nodig waardoor men idd tot dat idee is gekomen ,het gevaar van ruisreductie als je iets te ver gaat dat het uitzicht wat plastiekerig zou kunnen overkomen,miss is dit hier wel een beetje het geval
            Dat zal het zijn Patrick. Het ziet er 'gladjes' uit. Vooral het kopje van de libel.
            En met mijn reactie wou ik helemaal niet zeggen dat de foto enkel mooi is door de bewerking hoor We weten goed genoeg dat jij prachtige foto's maakt die het niet van PS moeten hebben.
            De ruisonderdrukking zal wat details uitgevlakt hebben die het resultaat meer naar de illustratie-look geduwd heeft. Bij deze mijn excuses als het verkeerd overgekomen is wat het PS verhaal betreft.
            Goed opgemerkt van Leviathanfd. Ik had daar niet bij stilgestaan.

Grtz,
            Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
              Dat zal het zijn Patrick. Het ziet er 'gladjes' uit. Vooral het kopje van de libel.
              En met mijn reactie wou ik helemaal niet zeggen dat de foto enkel mooi is door de bewerking hoor We weten goed genoeg dat jij prachtige foto's maakt die het niet van PS moeten hebben.
              De ruisonderdrukking zal wat details uitgevlakt hebben die het resultaat meer naar de illustratie-look geduwd heeft. Bij deze mijn excuses als het verkeerd overgekomen is wat het PS verhaal betreft.
              Goed opgemerkt van Leviathanfd. Ik had daar niet bij stilgestaan.

Grtz,
              Kurt
              geen probleem hoor Kurt ,miss zou ik ook zo hebben gedacht moest ik dit van een ander zien , ik volg cursus PS en dat is zeer nuttig om te weten hoe je kleine correcties moet uitvoeren en ook te weten te komen waar al die tools zich ergens bevinden in PS ,en communiekaartjes mee maken ,want het is een zeer moeilijke software als je er zonder lessen moet mee werken , maar PS mag nooit de overhand
              worden van mij foto's!!!!,maar ben toch blij dat men mij op ruisreductie hebben gewezen zal er in het vervolg voorzichtiger mee omspringen

Comment

Prachtig. Ik hoop ooit ook zo', foto te kunnen maken.
                Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

Comment

gewoon prachtig

hoop dit ook ooit eens te mogen vast leggen
                  groetjes Ingrid

Comment

Knappe plaat .
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

dank voor de fijne reactie's

Comment

Subliem!
                        Als sommigen er een tekening of beter nog een schilderij in zien, zou ik dit beschouwen als een groot compliment, maar dan val je denk ik hier niet meer in het vakje "macro" maar moet je hem elders posten.
                        Spijtig, want met macro mag je toch creatief zijn?
                        My 2 cents he...
                        Grtz, chelle
                        Foto's Natuur
                        Foto's Mensen

Comment

dank voor de reactie's

Comment

Ja Patrick ...

als ik door je posts van de laatste tijd ga dan kom ik van het ene schitterende plaatje bij het andere terecht, dit is ook weer zo'n juweeltje
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Ja Patrick ...

als ik door je posts van de laatste tijd ga dan kom ik van het ene schitterende plaatje bij het andere terecht, dit is ook weer zo'n juweeltje
                              dank ook nog voor jou reactie Frans

Comment

Working...
                              X