Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergeet de hond ...hier waak ik !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vergeet de hond ...hier waak ik !

Dit kleine kevertje zit al enkele dagen in mijn tuin maar heb hem nog nooit echt goed in beeld gehad , is snel onder het blad of laat zich (zoals vele insecten) vallen als een baksteen . Ik vond dat hij toch een vervaarlijk uitzicht had . Is ook een insect dat in de zon begint te schitteren , niet makkelijk om onder controle te houden . Deze groene bladsnuitkever is ong. 4à5mm groot en zit bij mij in de rozenstruiken .

Commentaren en reacties zijn altijd welkom .

Grtz .

Dirk .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Re: Vergeet de hond ...hier waak ik !

inderdaad geen makkelijke klant in de zon
    staat er mooi scherp op in zijn beperkte DoF
    al mag je wel de ruis een beetje minderen
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Probeer eens zonder dat directe zonlicht deze kever vast te leggen. Hij zal er direct een pak beter uitzien
      Heb je moeten croppen? Op ISO200 zou je deze ruis toch niet mogen hebben denk ik.

Grtz,
      Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        Probeer eens zonder dat directe zonlicht deze kever vast te leggen. Hij zal er direct een pak beter uitzien
        Heb je moeten croppen? Op ISO200 zou je deze ruis toch niet mogen hebben denk ik.

Grtz,
        Kurt
        Mijn maximale vergroting die ik kan is momenteel 1:1 , dus dan weet je wel dat ik moet croppen om deze vergroting te krijgen . De ruis is op originele foto niet te zien , en in mindere mate op de foto die ik gecropt heb voor uploaden , maar dat neemt niet weg dat er wat ruis opzat . Bedankt voor de reacties , daarvan steken we weer wat op .

Grtz .

Dirk .

Comment

Als je ze toch graag op dit formaat hebt zal je met tussenringen (en/of?) een omgekeerde lens moeten gaan werken. Of de MP-E65mm van Canon aanschaffen.
          Croppen is altijd aan kwaliteit inboeten jammer genoeg...

Grtz,
          Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Als je ze toch graag op dit formaat hebt zal je met tussenringen (en/of?) een omgekeerde lens moeten gaan werken. Of de MP-E65mm van Canon aanschaffen.
            Croppen is altijd aan kwaliteit inboeten jammer genoeg...

Grtz,
            Kurt
            De tussenringen zullen kortelings aangeschaft worden , en als jij voor mij een MP-E65 met nikonvatting kan krijgen mag je me dat altijd laten weten .

Grtz .

Dirk .

Comment

he had die nog niet gezien een hele mooie ,goeie scherpte en belichting
              wel wat ruis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
                en als jij voor mij een MP-E65 met nikonvatting kan krijgen mag je me dat altijd laten weten .

Grtz .

Dirk .

Tja, ik heb nooit gezegd dat je een Nikon moest kopen hé
                Heb hier al heel mooie resultaten gezien met tussenringen, dus dat komt wel goed.

Grtz,
                Kurt

Comment

Working...
                X