Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roze + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roze + update

Vraag me niet naar de naam van deze roze bloempjes want ik weet het niet. Vandaar de weinig zeggende titel 'roze'.
    Alvast bedankt voor de commentaar.

Exif: Canon EOS 600D, f 4.5, 1/6 sec, ISO 100, +2 stops, 100mm, statief, geen flits.

UPDATE

Last edited by LesC; 17 mei 2011, 08:56.

Re: Roze

De kleuren en licht op de linker helft zijn heel mooi. De streep aan de rechter kant (vermoedelijk van een gordijn plooi) neemt juist te veel aandacht.

groeten,
    Helen
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Als die twee verticale lijnen er niet zo nadrukkelijk hadden gestaan was dit voor mij een toppertje.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Zouden het geen schaduwen kunnen zijn want dat rechtse bloempje heeft ook dat kleur.
        En inderdaad, doodjammer van die twee strepen, het had anders een super prent geweest.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

jammer dat een paar bloemetjes niet mee werken.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[Mod-LesC]Had misschien beter tot z'n recht gekomen in Macro's en Closeups? Zelf kun je niet verplaatsen, maar als je wil dat een Moderator dat voor jou doet, dan druk je op het uitroepteken rechtboven van je post, en je vraagt maar...[/Mod]

Qua commentaar kan ik me alleen maar aansluiten bij m'n voorgangers. Misschien was een andere crop (vierkant?) beter geweest?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Idd jammer van die blauwe lijn, maar ook vreemd, dat die blauwe lijn door die bloem loopt, of ziet die toevallig ook wat blauw ?

Anders heel zachte kleuren en scherpte... mooi werk
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

[Mod-LesC]In overleg met TS is er besloten deze topic te verhuizen van Natuur en Landschappen naar Macro's en Closeups.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Zouden het geen schaduwen kunnen zijn want dat rechtse bloempje heeft ook dat kleur.
                  En inderdaad, doodjammer van die twee strepen, het had anders een super prent geweest.

Grtz, RF
                  mee eens
                  eens proberen te croppen naar een vierkant dat die strepen vreemd kleurend bloempje wegvallen
                  groetjes Ingrid

Comment

Bedankt voor de commentaar en de terechte opmerkingen.
                    Ik zal eens proberen er een vierkante foto van te maken om de strepen te vermijden, maar denk dat het niet eenvoudig zal zijn.
                    Groetjes.
                    R.

Comment

De kleuren en het licht zijn anders prachtig Rudi.

groetjes

moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi J Bekijk bericht
                        Bedankt voor de commentaar en de terechte opmerkingen.
                        Ik zal eens proberen er een vierkante foto van te maken om de strepen te vermijden, maar denk dat het niet eenvoudig zal zijn.
                        Groetjes.
                        R.
                        Dat zal inderdaad niet eenvoudig zijn. Eventueel croppen tot net niet tegen de rand van het bloemmetje rechtsboven en dan wat rest van het "blauwe" bloempje en de blauwe band rechtsonder proberen weg te clonen (met veel geduld) ?
                        Het proberen waard want het is voor de rest een mooi zacht "Bilitis plaatje"
                        Master the craft, and the art will follow.
                        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

UPDATE
                          Ik heb getracht er een vierkante crop van te maken, maar het lukte mij niet al te best. Na veel geshop hoop ik dat deze update (zie in eerste post) jullie kan bekoren.
                          Groetjes.

[Mod-LesC]Heb je update boven bij het origineel geplaatst, en de titel van je topic aangepast.[/Mod]
                          Last edited by LesC; 17 mei 2011, 08:56.

Comment

Super kleur en licht
                            Die drie linkse bloemen en de BG zijn heel knap. De 2 niet meewerkende bloemen eraf, de overtollige rechtse ruimte afsnijden en je houdt een heel knap plaatje met 3 bloemen over.

Grtz,
                            Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                              Super kleur en licht
                              Die drie linkse bloemen en de BG zijn heel knap. De 2 niet meewerkende bloemen eraf, de overtollige rechtse ruimte afsnijden en je houdt een heel knap plaatje met 3 bloemen over.

Grtz,
                              Kurt
                              Ja, dat werkt wellicht ook. Wel nog meer cloon-werk dan met mijn voorstel maar beslist de moeite om te proberen hoor !!
                              Master the craft, and the art will follow.
                              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Working...
                              X