Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Bouk bedoelt wellicht dat juffers mooier zijn als ze van 'kop tot staart' scherp zijn.
Daarvoor moet je dan wél het juiste standpunt hebben (perfect haaks zijaanzicht) of gaan stacken.
Soms kan een ander standpunt of een beperkte dof zelfs bij juffers een artistieke bijdrage leveren. Zolang het onderwerp (meestal het kopje) maar scherp is. Bij deze foto vind ik dit echter geen meerwaarde hebben.
Het doet echter ook niet zoveel afbreuk aan de foto dat ik het geen mooi plaatje vind. De frisse bg, de juiste belichting en de goede scherpte op het kopje zorgen ervoor dat deze toch boven tal van andere foto's uitschiet. Dat de vleugels zijn afgesneden ... tja ... ze waren toch niet scherp
Ik kijk al uit naar de volgende
De vierde foto van je reeks is prachtig! Maar 'k had hier toch geopteerd voor portretstand, dan krijg je meer plaats in de kijkrichting van het diertje.
Altijd zorgen dat je cam helemaal evenwijdig is met je onderwerp, zo wordt alles scherp
Ik volg kohraya wel maar het is ook allemaal de voorkeur die meespeelt.Zelf leg ik ze vast in alle poses, dus voor ieders wat wils. Zeker en vast eens proberen van de volledige uitsluiping vast te leggen, het is een geweldige ervaring !!!
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
't is eigenlijk geen libel, 't is een juffer (voor zover dit niet al duidelijk was)...
De licht getekende gele achtergrond vind ik erg mooi! Het jonge beestje ook trouwens
Qua compositie vind ik hem niet helemaal lekker, vooral door de ruimte links icm. het afsnijden van de vleugels. Misschien gewoon voor een vierkante uisnede gaan, met de ruimte links eraf?
Foto 5 van de serie die je link aanwijst vind ik uiteindelijk nog een stuk fijner!
Comment