Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rouwvlieg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rouwvlieg

Prachtig.

Comment

Supermacro !
      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
      Grtjs, Jacky

Comment

Dat is echt een knappe zie ...
        en ze heeft haar juist opgebloemzakt zou ze naar een feestje gaan ?
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Staat er ultrascherp op , luguber beest . Geheel mooi van van compo enz.
          Maar , ze staat niet echt op haar poten maar rust met haar lichaam op de halm , een onnatuurlijke houding voor dit dier .Wat mij doet vermoeden dat het hier eventueel om een dood of verdoofd exemplaar gaat .
          Evenwel , blijft een sterke foto .

walter
          D850

Comment

Zo vind je ze wel vaker hoor Walter, ze klemmen zich vast aan een stengel om de nacht door te komen. In zekere zin kun je wel veronderstellen dat het beestje half verdoofd is (door een koude nacht).

De foto zelf: héél knappe weergave, maar het beeld zelf is een tikje steriel. Al past dat wel weer bij het onderwerp. Knap werk
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Knappe opname, prachtig detail.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Staat er ultrascherp op , luguber beest . Geheel mooi van van compo enz.
                Maar , ze staat niet echt op haar poten maar rust met haar lichaam op de halm , een onnatuurlijke houding voor dit dier .Wat mij doet vermoeden dat het hier eventueel om een dood of verdoofd exemplaar gaat .
                Evenwel , blijft een sterke foto .

walter
                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Zo vind je ze wel vaker hoor Walter, ze klemmen zich vast aan een stengel om de nacht door te komen. In zekere zin kun je wel veronderstellen dat het beestje half verdoofd is (door een koude nacht).

De foto zelf: héél knappe weergave, maar het beeld zelf is een tikje steriel. Al past dat wel weer bij het onderwerp. Knap werk
                idd zo was het ,het beestje zat levend maar volledig beweegloos op deze stengel ,vandaar dat ik gemakkelijk kon werken met 2sec sluitertijd ,er was ook geen loofje wind ,als je goed kijkt zie je ook dat hij niet echt rust met het onderlichaam op die halm maar er toch een kleine ruimte tussen is , op de zijkant van die pootjes zijn haakjes waarmee ze zich vastklampen ,wat trouwens de meeste insecten hebben ,ik was intussen ook bezig met die uitsluiping van die waterjuffer die zo een drie uur heeft geduurd ,en tijdens die tijd na het opwarmen is deze rouwvlieg gewoon weggevlogen ,het beeld is ook steriel omdat als ik mooi evenwijdig stond om hem te fotograferen er totaal geen BG was ,het was juist aan de rand van het water .
                dank aan ieder voor de fijne reacties
                Last edited by bopatje; 4 mei 2011, 16:18.

Comment

Toffe foto, vind de wat kleurloze indruk die ik krijg wel goed passen eigenlijk. Ik twijfel wat over de iets rozige achtergrond kleur, vind deze juist niet zo passend. Scherpte is wel extreem goed hier, hem je nog moeten stacken?
                  WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                    Toffe foto, vind de wat kleurloze indruk die ik krijg wel goed passen eigenlijk. Ik twijfel wat over de iets rozige achtergrond kleur, vind deze juist niet zo passend. Scherpte is wel extreem goed hier, hem je nog moeten stacken?
                    neen dit is geen stack ,dat ken ik niet trouwens ,de achtergrond is volledig natuurlijk ,daar is niets aan veranderd dank voor je reactie

Comment

Working...
                    X