Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wants 3.........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wants 3.........

Deze wilde ik jullie niet onthouden

Re: Wants 3.........

De wants staat er mooi op, en dat is niet altijd het geval bij andere foto's die hier soms passeren.
    Maar het is het totaalplaatje dat telt, en dan trekt de uitgebrande vlek de foto (jammer genoeg) de dieperik in. Ik heb dit nog niet eerder gemerkt bij je foto's, dus ik vond het nodig je er op te wijzen zodat je niet opnieuw dezelfde fout maakt.
    Je bent in ieder geval goed bezig met de insekten

Comment

Bedankt voor je uitgebreide reactie

Ik heb besloten deze foto toch te posten omdat het insect er goed opstaat. In de volle zon zijn uitgebrande plekken af en toe onvermijdelijk. Misschien kan ik met wat knutselwerk nog wat detail terug halen in dat bewuste stuk blad.
      Bij bloemen werk ik vaak met een paraplu om ze in de schaduw te zetten, bij insecten werkt dit helaas niet goed omdat ze erop reageren door weg te lopen/vliegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        De wants staat er mooi op, en dat is niet altijd het geval bij andere foto's die hier soms passeren.
        Maar het is het totaalplaatje dat telt, en dan trekt de uitgebrande vlek de foto (jammer genoeg) de dieperik in. Ik heb dit nog niet eerder gemerkt bij je foto's, dus ik vond het nodig je er op te wijzen zodat je niet opnieuw dezelfde fout maakt.
        Je bent in ieder geval goed bezig met de insekten
        ik moet hier kohraya ook wel bijtreden ,het probleem met die insecten is, staat het beestje er goed op dan is de omgeving overbelicht ,en omgekeerd is de insect te donker ,het is zowieso altijd moeilijk in het zonlicht ,miss overwegen om eens met automatische bracketing te werken met 3 verschillende belichtingen net zoals in landschap en dan te blenden ,ik heb dit ook al eens gedaan of gewoon niet in de felle zon werken
        beestje staat er wel supermooi op

Comment

Zelf is het mij nog niet gelukt om een wants mooi in beeld te krijgen.
          Ik heb dus alle bewondering voor deze prachtige foto.

groetjes

moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Het beestje staat er supergoed op, maar het blad...
            Ik dacht eens ergens gelzen te hebben maar zelf nog niet geprobeerd, dat als je een tak met bladeren gebruikt om de zon af te schermen de insecten daar niet van schrikken?
            Grtz, chelle
            Foto's Natuur
            Foto's Mensen

Comment

Bedankt voor alle respons.

Is er een manier om dat blad wat te camoufleren?
              Zo'n fotoshopper ben ik namelijk niet

Comment

Je hebt hier weel een zeer mooie scherpte!
                Voor de rest treed ik de eerste comment bij
                www.maximpiessen.com
                www.facebook.com/maximpiessenphotography
                Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Working...
                X