Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiekeboe ! 4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kiekeboe ! 4

Ik had hem vandaag vrijaf gegeven , geen oefeningen of kunstjes meer , maar toen ik onverwachts in de tuin kwam was hij toch weer druk bezig .
    Ik weet ook dat de compo nogal druk is , maar er was geen andere optie als ik die foto wilde maken , en op al de rest mag je ook commentaar geven .

Ok . hier een opgefriste versie .

Dit is haasje over, dus geen 18+ foto .

Grtz .

Dirk .
    Last edited by jendi; 18 april 2011, 13:13.
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Re: Kiekeboe ! 4

hi hi dit voorspeld niet veel goeds voor je lelie's
    eens de larven er zijn blijft er niet veel meer van over
    ik zou de foto wel een beetje oplichten komt nu wat donker over
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Die staat er weer mooi op , binnekort heb je een heel circus
      Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

MVG FLOWER Canon7D

Comment

Bedankt voor de commentaren , heb geprobeerd om de foto een beetje op te lichten , ik heb nog niet veel met bewerkingsprogrammas gewerkt .
        Dus bij deze al een klein exuusje .

Grtz .

Dirk .
        Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jendi Bekijk bericht
          ............

Ok . hier een opgefriste versie .
          veel beter.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Even je hele reeksje bekeken op zoek naar welk materiaal je gebruikt en welke je exif gegevens zijn (want die kan ik niet altijd zien om de één of andere reden).
            Met een Sigma 150mm verwacht ik over het algemeen betere kwaliteit. Je foto's tonen nogal veel ruis, de eerste twee zijn ook erg gecomprimeerd en een diafragma f20 levert niet de beste resultaten van je lens. Misschien om deze redenen dat de scherpte vaak zoek is, ofwel omdat je sluitertijden te traag zijn. Uit de hand zou je minimun 1/200" of sneller moeten gebruiken bij deze lens, maar eigenlijk gebruik je deze lens best met een statief. Wellicht beschikt je camera ook over de functie om je spiegel op voorhand omhoog te klappen zodat je deze trilling alvast elimineert bij het maken van de opname.
            Fotografeer onder voldoende (gedempt) licht en experimenteer gerust eens op f8 à 11 om de beste capaciteit van je lens te benutten. Je krijgt dan ook een mooiere scherptediepte. Je mag zelfs nog lager gaan indien de dof of de belichting dit vereist. Ruis hou je binnen de perken door je ISO laag te houden, alhoewel een primelens daar niet zo veel last van zou mogen hebben.
            Tenslotte kan een fotobewerkingsprogramma de kwaliteit van je foto's opwaarderen (bvb verscherpen en ruis reduceren), maar dit dient slechts voor de finishing touch. Je foto's in Raw schieten, zal je ook meer tolerantie geven om f'outjes' te herstellen. Een donkere foto oplichten geeft meestal ruis als neveneffect. Daarom beter een tikje lichter trekken zolang je histogram maar binnen de tolerantie's zit.
            Veel kijken naar andere foto's en je afvragen waarom die 'goed' zijn, helpt je om naar hetzelfde niveau toe te werken.
            Zo te zien heb je er wel zin in, dus ik hoop dat je hier wat aan hebt

Comment

Working...
            X