Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wat een vergroting! Heel knap en heel scherp! Ik ben wat verwonderd dat deze met f5.6 genomen is, heb je bij die vergroting nog steeds zoveel (nuja, 't is niet veel, maar ook niet veel minder dan wat ik op 1:1 bij f5.6 zie) scherptediepte?
Wel een beetje te groot formaat, mij kan dat niet veel schelen, maar voor de mods misschien wel :-).
Wat een vergroting! Heel knap en heel scherp! Ik ben wat verwonderd dat deze met f5.6 genomen is, heb je bij die vergroting nog steeds zoveel (nuja, 't is niet veel, maar ook niet veel minder dan wat ik op 1:1 bij f5.6 zie) scherptediepte?
Wel een beetje te groot formaat, mij kan dat niet veel schelen, maar voor de mods misschien wel :-).
Scherpte diepte is heel relatief (wat je voelt is anders dan het echter is). Als je goed kijkt, zie je dat het een heel kleine dof is. Maar onevenwicht verlichting schaduw spelletjes en goede plaatsing van de dof maakt zo'n grote verschil.
groetjes
http://rapierr.deviantart.com/ Canon 40D, MT-24ex, 580&430 ex II, st-e2.... MP-E 65mm f/2.8 1x-5x Macro; EF 100mm f/2,8 L IS USM Macro; Σ 180mm f/3.5 EX HSM DG Macro (TE KOOP); Σ 50mm f/1.4 EX HSM DG; Tamron 17-50mm F/2.8 SP; Kenko 2x Pro300 DGX
Kan zijn dat ik mij vergis maar bij 5x vergroting bij deze lens is er helemaal geen F5.6. Wordt niet getoond op de camera maar bij die vergroting is het effectieve diafragma F/16. Wanneer je zo dicht op je onderwerp zit zorgt dat nog steeds voor zeer kleine scherptediepte
Ik vind het een heel knappe foto, zal wel stevige portie geduld voor nodig zijn geweest. Zo'n foto wordt met flits gemaakt neem ik aan?
Comment