Vandaag voor het eerst met de MP-E65 aan de slag gegaan. Nog niet tot de volledige 5x vergroting kunnen gaan, daar is een degelijk statief voor nodig. Dit heb ik los uit de hand kunnen schieten bij voldoende licht op de vensterbank:
Vind ik een hele mooi. De nuances in het wit, de details,....etc
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Nog een tevreden MP-E65 gebruiker
Van deze had ik graag de exif en de vergroting geweten vermits je niet geflitst hebt.
Indien het rechtse bloemblaadje ook naar buiten gedraaid was had dit het beeld ten goede gekomen. Maar bloemen doen nu eenmaal niet gauw wat je vraagt hé.
Toch een goed resultaat naar scherpteplaatsing toe
Bedankt voor je reactie, deze heb ik licht ingeflitst, anders was het uit de had niet te doen. Vergroting is ongeveer 2x.
Niet direct de gemakkelijkste lens (ga maar eens op springstaartjesjacht met vergroting 4 of 5x ), maar je gaat er veel plezier aan beleven
Dit is een lens die ik nooit zal wegdoen uit mijn arsenaal(tje).
Voor een eerste plaat (met de mp-e) is het een goede hoor, maar ik ben zeker dat er nog betere zullen volgen.
Ook ik ben een zeer tevreden mp-e gebruiker. Deze staat bijna constant op mijn camera. Je zal wel in de toekomst moeten gaan zoeken naar een goede flitsopstelling als je op grotere vergrotingen wil fotograferen. Of je een statief wil gebruiken of niet moet je zelf beslissen. Ik fotografeer tot en met de grootste vergroting uit de hand.
Zo'n lensje zou ik ook wel willen.
'k Heb ze vastgehad op BD live, maar vond ze toch te zwaar.
Moeilijk om juist mee scherp te stellen, maar jou ik het toch al aardig gelukt.
Comment