Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De foto is gemaakt (al een heel tijdje geleden) met een Canon 350D met een.....
Yashinon DS 50mm f/1.7 en twee Cokin filters ervoor.
Afhankelijk van het diafragma hebben die filters minder of meer invloed op de foto.
De eerste filter was een "Pastel 086" en ervoor zat een "Center spot 063".
De foto is uit de hand genomen en ik weet enkel nog dat het diafragma wijd open stond om het beoogde effect te bekomen.
In Ps is de foto nog aangepast met de plug-in van Nik Software “Color Efex”, waarbij ik koos voor de filter "Pastel".
Helaas heb ik geen macro objectief en ik twijfel al heel lang of ik ooit met macro zou beginnen.
Ik weet niet zeker of dit mijn ding zou zijn. Ik zie hier regelmatig bijzonder mooie foto’s de revue passeren en dat deed de goesting wel toenemen, maar ga ik wel inspiratie hebben?
Ik hou van bloemen en planten, insecten interesseren mij niet tenzij heel misschien vlinders.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Thx voor je uitleg.
ik vind je update veel mooier.
Een macro lens? Je moet wel zeker weten dat je het wil, want het is niet gemakkelijk.
Ik heb er in ieder geval geen spijt van, want het is leuk en helemaal mijn ding.
objectieven ...
als je niet persé naar et hele kleine gaat dan kan je met een degelijke tele die bv. 1/4 kan ook meer dan behoorlijke nabij-foto's maken van bloemen of planten, maar een macro-objectief is ook weer inzetbaar als tele en zeker als portret-lens.
speciaal zacht plaatje
doe mij toch maar je eerste door de crop gaat de scherpte een beetje verloren
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment