Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het enige wat ik je misschien kan bijleren, is dat dit een gevlekte smalbok (Leptura maculata) is op Duizendblad (Achillea millefolium)
Ik had liever gezien, dat de bloemhoofdjes in de bovenste helft van de foto iets minder licht hadden gevangen...
Qua compositie zag ik ook graag iets meer ruimte boven en links van de kop van het beestje.
ik vind het net jammer dat het onderste deel van de bloemhoofdjes wat in de schaduw zitten,
voor de rest mooi!
hier volg ik ook
er zat meer in in deze foto ofwel zorg je dat de schaduw(vermoed je eigen schaduw) over het beestej valt of je gaat voor het volle licht
maar nier de volle middagzon zoals bij deze
neem dan liever het zachte avondlicht of ochtendlicht
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
ik ga pas sinds kort echt "gaan fotograferen".. daarvoor nam ik de camera mee als ik ging
wandelen en dus meestal "mooi in het zonneke" ipv "met een mooie zon" :-)
Zoals Lilybie al aanhaalde : beter niet fotograferen in fel zonlicht.
'k Vrees dat je ook een beetje teveel gegaan bent voor de bloem ipv het beestje, dat nu wel erg centraal zit.
'k Heb je foto ff in PS gezet, geroteerd, gecropt, door schaduw/hooglichten gehaald, de onderste bloemetjes opgelicht en de BG wat 'opgekuisd.
Een gans ander beeld ! De lichtste bloemetjes krijgen spijtig genoeg niet genoeg doortekening door de felheid van het licht
het kan aan mij liggen, maar ik mis precies een beetje scherpte...
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
hier volg ik ook
er zat meer in in deze foto ofwel zorg je dat de schaduw(vermoed je eigen schaduw) over het beestej valt of je gaat voor het volle licht
maar nier de volle middagzon zoals bij deze
neem dan liever het zachte avondlicht of ochtendlicht
ik volg ook deze
de update (compo) van Jacky 2 vind ik beter, mis ook wat scherpte, misschien ook meer door het croppen
Comment