Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rood in de koude + upate

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rood in de koude + upate

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
    meningen zijn hier duidelijk verdeeld ,ik hou het bij de tweede ,hele mooie en scherpe opname ik zou wel dat appeltje een iets dieper rode kleur geven ,ik vind ook die stekeltjes op die stekeltjes heel mooi
    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
    Mooi en ik vind de update als compo een stuk beter dan het oorspronkelijke beeld !
    Ik zou zowel een tikkeltje contrast als saturatie durven toevoegen hoor
    De kleur was irl ook maar zo rood als ik het hier op mijn scherm zie. Saturatie toevoegen geeft snel een vlekkerig resultaat op het rood.
    Heb bij de update toch een fractie verzadiging en contrast toegevoegd. Er zal natuurlijk altijd wat verschil in weergave zijn naargelang het scherm dat gebruikt wordt.
    Het scherm van mijn MacBook is goed, maar natuurlijk nog geen gekalibreerd superscherm.

Wat de uitsnede betreft opteer ik zelf niet zo snel voor een vierkantje. Zowel hier als bij mijn ijslasso heb ik liefst de mogelijkheid om wat verder in de BG te kijken als rustpunt (ook al is er in die BG weinig of niks te zien). In het vierkant ben je haast verplicht om naar het onderwerp te blijven kijken en komt het wat meer 'in your face' over.
    Maar da's ook weer persoonlijke smaak natuurlijk.

Bedankt voor de reacties alvast

Grtz,
    Kurt

Comment

Doe mij de update maar
      www.maximpiessen.com
      www.facebook.com/maximpiessenphotography
      Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
        De kleur was irl ook maar zo rood als ik het hier op mijn scherm zie. Saturatie toevoegen geeft snel een vlekkerig resultaat op het rood.
        Heb bij de update toch een fractie verzadiging en contrast toegevoegd. Er zal natuurlijk altijd wat verschil in weergave zijn naargelang het scherm dat gebruikt wordt.
        Het scherm van mijn MacBook is goed, maar natuurlijk nog geen gekalibreerd superscherm.

Wat de uitsnede betreft opteer ik zelf niet zo snel voor een vierkantje. Zowel hier als bij mijn ijslasso heb ik liefst de mogelijkheid om wat verder in de BG te kijken als rustpunt (ook al is er in die BG weinig of niks te zien). In het vierkant ben je haast verplicht om naar het onderwerp te blijven kijken en komt het wat meer 'in your face' over.
        Maar da's ook weer persoonlijke smaak natuurlijk.

Bedankt voor de reacties alvast

Grtz,
        Kurt

Toch ga ik ook voor je update Een vierkante foto geeft nogal wat meer 'sterkte' aan een foto mi, 'k weet of ik me wel juist uitdruk, je snapt de bedoeling wel
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

Comment

Working...
        X