Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vraagje : met welke lens heb je jouw laatste posts van die vliegjes geschoten ? En met of zonder flits ?
Ze zijn namelijk allemaal prachtig scherp en mooi belicht ! Het zou leuk zijn te weten hoe je dit deed.
Alvast bedankt !
Vraagje : met welke lens heb je jouw laatste posts van die vliegjes geschoten ? En met of zonder flits ?
Ze zijn namelijk allemaal prachtig scherp en mooi belicht ! Het zou leuk zijn te weten hoe je dit deed.
Alvast bedankt !
Deze en de andere vliegen foto's die ik laatst heb geplaatst heb ik met de Canon MP-E 65mm gemaakt en ik heb hierbij ook zacht geflitst..... Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust....
Deze en de andere vliegen foto's die ik laatst heb geplaatst heb ik met de Canon MP-E 65mm gemaakt en ik heb hierbij ook zacht geflitst..... Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust....
Groet, Rob...
Ik vreesde het al : mijn ultieme macro-droom, die MP-E 65mm. Dat is een onwaarschijnlijke lens als je er goed mee overweg kunt.
Dat je geflitst hebt kon bijna niet anders, maar dat heb je wel zééér goed gedaan !! Daar wil ik wel eens meer over weten, want ik besef dat het zeer moeilijk is om goed te flitsen bij (extreme) macro.
Je licht is zo zacht (ik zie nergens schaduwen noch reflecties) dat ik niet kan gokken hoe je het gedaan zou hebben : indirecte invulflits, of een softbox of een macro-flits, of meerdere flitsen, ... ik zie enkel dat je het (flits-)licht wel zeer goed onder controle had.
Ik vreesde het al : mijn ultieme macro-droom, die MP-E 65mm. Dat is een onwaarschijnlijke lens als je er goed mee overweg kunt.
Dat je geflitst hebt kon bijna niet anders, maar dat heb je wel zééér goed gedaan !! Daar wil ik wel eens meer over weten, want ik besef dat het zeer moeilijk is om goed te flitsen bij (extreme) macro.
Je licht is zo zacht (ik zie nergens schaduwen noch reflecties) dat ik niet kan gokken hoe je het gedaan zou hebben : indirecte invulflits, of een softbox of een macro-flits, of meerdere flitsen, ... ik zie enkel dat je het (flits-)licht wel zeer goed onder controle had.
Ik gebruik een (Canon MT-24 EX Twin lite) flitser... die heeft 2 flitskoppen en op elke flitskop heb ik 2 diffusers/omnibounce geplaatst, ik heb de flitskopjes ook nog verhoogd met een Kaiser Bounce flash shoe, dan heb ik ook nog een dubbele laag perkamentpapier voor mijn lens gedaan... perkamentpapier werkt erg goed qua diffusermateriaal....
Als je alleen met de MT-24 EX flitst is het licht (althans voor mij) te hard.. je moet echt blijven experimenteren om het licht te verbeteren.....
het is overigens geen invulflits.. mn camera staat altijd op M: als ik flits..
Comment