Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op een nat bloemeke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op een nat bloemeke

    zat een vliegje



    groeten, frans
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: op een nat bloemeke

    supermooi
    Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

    MVG FLOWER Canon7D

    Comment


    • #3
      Re: op een nat bloemeke

      prachtig
      https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

      Comment


      • #4
        Re: op een nat bloemeke

        Knap resultaat waarbij je niet (onnodig) op zoek gaat naar details in de vlieg

        Grtz,
        K.

        Comment


        • #5
          Re: op een nat bloemeke

          die is aan het denken : ga ik in die plas springen of niet????
          heel mooi
          groetjes
          hilde

          Comment


          • #6
            Re: op een nat bloemeke

            Vliegje staat er mooi op maar voor mij zijn (en ik hoop dat ik niet de enige ben die dit ziet) de bloemblaadjes helemaal om zeep geholpen. Je hebt je belichting afgestemd op het vliegje waardoor dit er goed op staat maar daardoor waren de witte bloemblaadjes waarschijnlijk helemaal overbelicht. Als je dan te enthousiast gebruikt maakt van de schuivertjes om de hooglichten te redden (wat helaas niet meer mogelijk is als ze echt uitgebrand zijn) dan krijg je dit effect, grijze bloemblaadjes met lelijke randen die je foto jammer genoeg om zeep helpen.
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: op een nat bloemeke

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Vliegje staat er mooi op maar voor mij zijn (en ik hoop dat ik niet de enige ben die dit ziet) de bloemblaadjes helemaal om zeep geholpen. Je hebt je belichting afgestemd op het vliegje waardoor dit er goed op staat maar daardoor waren de witte bloemblaadjes waarschijnlijk helemaal overbelicht. Als je dan te enthousiast gebruikt maakt van de schuivertjes om de hooglichten te redden (wat helaas niet meer mogelijk is als ze echt uitgebrand zijn) dan krijg je dit effect, grijze bloemblaadjes met lelijke randen die je foto jammer genoeg om zeep helpen.
              Je hebt louter theoretisch gezien wel wat gelijk maar een mens moet ook soms een keuze kunnen maken, wat vind ik belangrijk ?
              In de gegeven omstandigheden was ik daar best tevreden mee.

              frans
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: op een nat bloemeke

                je mag hier best mee tevreden zijn frans
                staat er mooi op
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: op een nat bloemeke

                  Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                  je mag hier best mee tevreden zijn frans
                  staat er mooi op
                  yep..vind ik ook.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: op een nat bloemeke

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Je hebt louter theoretisch gezien wel wat gelijk maar een mens moet ook soms een keuze kunnen maken, wat vind ik belangrijk ?
                    In de gegeven omstandigheden was ik daar best tevreden mee.

                    frans
                    Frans, ik begrijp dat je gezien de omstandigheden hier best tevreden mee bent en dat je er ook het beste hebt uitgehaald wat om dat moment haalbaar was.
                    Zoals ik zei, de vlieg staat er goed op maar is in dit geval maar een onderdeel van je foto en ik beoordeel een foto altijd in zijn geheel want dat is tenslotte wat je aan je publiek laat zien. Ik vermoed toch dat je je foto's toont op een forum om eventueel iets bij te leren en niet alleen maar om te horen hoe prachtig je foto's zijn, zelfs als ze dat niet zijn!
                    Als je in een situatie als deze door je zoeker kijkt dan denk je "waw, prachtig moment" en dat is het ook, maar helaas, dit enorme dynamisch bereik kan niet door je sensor vastgelegd worden.
                    Wil je hier een geslaagde foto van maken zijn er een aantal oplossingen. Misschien ken je die al, maar ik geef ze je toch

                    Zie je op tegen fotobewerking en wil je het met één foto doen:

                    1. Probeer met een stukje karton je onderwerp af te dekken tegen het felste zonlicht zodat het contrast wat minder wordt
                    2. Je kan er beter voor zorgen dat de donkere delen iets onderbelicht zijn dan de lichte delen overbelicht. Het is makkelijker om softwarematig de donkere delen op te lichten dan te proberen om uitgebrande vlekken te redden

                    Met fotobewerking:

                    Neem meerdere foto's en zorg dat je er minstens één hebt waar de vlieg correct belicht is en één waar je witte bloemblaadjes er goed op staan. Je kan dan beide afbeeldingen samenvoegen met photoshop of iets dergelijks.

                    Ik wil niet betweterig overkomen hoor, alleen maar advies geven en je mijn visie geven op een aantal alternatieve oplossingen.

                    grtz, Eric
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: op een nat bloemeke

                      Bedankt voor uw verwoede pogingen om mij terug op het rechte pad te brengen hoor Eric, maar ik zondig nu eenmaal soms eens graag, dat doorbreekt de sleur weet je wel.
                      De zonde waarvan je mij verdenkt, het "trachten redden van uitgebrande vlekken", wel die zonde heb ik niet begaan.
                      Zelfs met het blote oog zagen die bloemblaadjes er ongeveer zo uit.
                      Dat zal wel slechte smaak van mij zijn dan hé

                      groeten, frans
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: op een nat bloemeke

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        Bedankt voor uw verwoede pogingen om mij terug op het rechte pad te brengen hoor Eric, maar ik zondig nu eenmaal soms eens graag, dat doorbreekt de sleur weet je wel.
                        De zonde waarvan je mij verdenkt, het "trachten redden van uitgebrande vlekken", wel die zonde heb ik niet begaan.
                        Zelfs met het blote oog zagen die bloemblaadjes er ongeveer zo uit.
                        Dat zal wel slechte smaak van mij zijn dan hé

                        groeten, frans
                        Iedereen zondigt wel eens hé, ik ook hoor en over smaken valt niet te discussiëren dus wie ben ik om te beweren dat jij slechte smaak zou hebben

                        Maar ik ben een beetje een pitbull hé. Ik heb zelf genoeg geprobeerd om overbelichte gedeeltes te redden en ik weet hoe ze er uit zien als dat niet lukt. Als jij zegt dat je dat niet geprobeerd hebt dan geloof ik je natuurlijk, punt uit.

                        Dus, laatste poging: je fotografeert met sony alpha 200. Als ik het goed heb staat daar een soort van D-Range optimizer op (vergelijkbaar met D-lighting bij Nikon). Deze functie probeert, als je fotografeert in JPEG, om automatisch te donkere of te lichte delen te corrigeren. Misschien is het dat?
                        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                        Flickr - JAlbum

                        Comment


                        • #13
                          Re: op een nat bloemeke

                          compo is mooi, maar het vliegje staat er te donker op.... ook de overbelichte plekken rechts storen.....
                          uiteraard hoe ik het zie...

                          Comment


                          • #14
                            Re: op een nat bloemeke

                            Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                            Iedereen zondigt wel eens hé, ik ook hoor en over smaken valt niet te discussiëren dus wie ben ik om te beweren dat jij slechte smaak zou hebben

                            Maar ik ben een beetje een pitbull hé. Ik heb zelf genoeg geprobeerd om overbelichte gedeeltes te redden en ik weet hoe ze er uit zien als dat niet lukt. Als jij zegt dat je dat niet geprobeerd hebt dan geloof ik je natuurlijk, punt uit.

                            Dus, laatste poging: je fotografeert met sony alpha 200. Als ik het goed heb staat daar een soort van D-Range optimizer op (vergelijkbaar met D-lighting bij Nikon). Deze functie probeert, als je fotografeert in JPEG, om automatisch te donkere of te lichte delen te corrigeren. Misschien is het dat?
                            Ik fotografeer altijd in JPEG op familiefeestjes of zo, verder nooit

                            Allemaal bedankt voor de reacties
                            frans
                            Last edited by Frakske; 24 oktober 2010, 21:27.
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment

                            Working...
                            X