Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bij een plaat als deze waar alles zo goed klopt, DOF, BG, kleuren, licht... dan zijn deze vlekjes er net te veel aan om de plaat perfect te noemen. Het zijn schoonheidsvlekjes, maar mijn aandacht wordt er toch steeds naar toe getrokken en dat kan de bedoeling niet zijn.
Het is een kleine esthetische ingreep die geen afbreuk dat aan het natuurlijke karakter van de foto.
Idem voor de oplichtende takken in de achtergrond van deze post. Die takken zijn er en horen erbij, maar ze verstoren deze quasi perfecte opname. Deze takjes wat doordrukken, en die plaat is ook perfect.
Detailkritiek, inderdaad... Maar ik probeer nu eenmaal naar de perfectie te streven, en als ik zo iets zie bij een ander, merk ik dit graag op. De plaat kan er alleen maar beter van worden.
Het is overigens maar een suggestie, en ook maar mijn mening. Het is aan de TS te beslissen of dit al dan niet een meerwaarde kan betekenen.
Liliane, sorry voor dit zijspoor...
nee this niet erg de een wil het zo de ander dan weer zo was ook eerst aan het twijfelen of ik de vlekjes weg zou doen
geplaast door pendragon
Geef mij maar de versie mét zonnevlekjes.
Die doen de foto echt sprankelen en horen nu eenmaal bij de natuur.
Ik vraag me meer en meer af waar al dat wegklonen goed voor is. Na de plastieken studiobabes nu ook plastieken natuuropnames?
daarom zet ik meestal toch wel het origineel eerst
en doe de aanpassing als er veel vraag naar is
vind dat je zo weinig mogelijk moet aanpassen aan je foto's of het zou er echt beter uit moeten komen na de bewerking
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Ook voor mij de versie met de zonnevlekjes
Ik houd daar wel van, omdat ze kunnen bijdragen aan de sfeer van een opname. In dit geval geeft de foto mét mij een zomerser, sprankelender gevoel dan zonder. En dat heeft voor mij dan weer meer te maken met "perceptie" dan met "perfectie".
Marleen
Comment