Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik zou onder een stuk afsnijden, naar b*h=4*3, zodat het lieveheersbeestje op een snijpunt van de "rule of thirds" lijnen komt te liggen.
Het onscherpe witte bloempje en het lieveheersbeestje liggen dan ook op een diagonaal.
Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.
Ik zou onder een stuk afsnijden, naar b*h=4*3, zodat het lieveheersbeestje op een snijpunt van de "rule of thirds" lijnen komt te liggen.
Ik tracht inderdaad zoveel mogelijk volgens die regel te werken. Het afwijken van betreden paden en afwijken van bestaande en algemeen aanvaarde regels enkel en alleen om het afwijken is niet aan mij besteed.
Hier echter kon ik geen aangename uitsnede vinden volgens die regels. Steeds toonde het plaatje te ingesloten, alsof de foto geen zuurstof kreeg. Daarom die vierkante uitsnede die de volgens mij nodige ijle ruimte creëerde om het onderwerp tot zijn recht te doen komen.
Maar ik waardeer wel je gefundeerde opmerking. Dank u.
Ook aan alle anderen die reageerden: van harte dank.
Comment