Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grasmot in detail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grasmot in detail

Zoals al mijn voorgangers hier vind ik dit ook een prachtig plaatje.

Maar toch zit ik met een vraagje; hoe slaag je erin om die mot zolang zo stil te laten zitten om niet alleen de juiste compo te bepalen, maar ook nog eens zoveel opnamen te kunnen nemen?

PS: Proficiat me je foto in de SUN.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      eigenaardig maar de grote versie oogt minder scherp dan deze ,miss ligt dat aan mijn scherm ???
      De schubben ogen inderdaad niet helemaal 100%, de rest zou toch scherp moeten zijn?
      Enigszins ook logisch? Verkleinde foto's kan je scherp doen lijken, ook al is het origineel niet zo scherp. Een foto dat niet goed is scherpgesteld kan op het schermpje van je fototoestel toch ook scherp uit zien (als je niet inzoomt op de foto).

Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
      Mooi scherp, hoe bereken je het aantal pixels als ik dat mag vragen? Als ik bv een stack maak van 10 foto's met mijn 40d, hoeveel mp heeft de foto dan?
      Ik heb gewoon de afmetingen van de samengestelde foto met elkaar vermenigvuldigd (6640x4750).
      De resolutie gaat alleen omhoog als je foto's aaneen 'stitcht'/plakt, niet als je alleen stackt.

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
      Maar toch zit ik met een vraagje; hoe slaag je erin om die mot zolang zo stil te laten zitten om niet alleen de juiste compo te bepalen, maar ook nog eens zoveel opnamen te kunnen nemen?

PS: Proficiat me je foto in de SUN.
      Je onderwerpen goed uitkiezen . Gewoon rustig benaderen, vaak zijn er wel beestjes die blijven zitten hoor. Zelfs als je maar 2cm verder met je lens zit.
      Bedankt, was wel leuk zo wat belangstelling krijgen van verschillende kranten (en een radiostation ).

Comment

een linkje voor degene die meer over het artikel uit de "sun" willen weten (ik heb zelf even google geraadpleegd, was curieus )

Ook van mij proficiat Boris!

On topic:
        Stacking kom je wel eens vaker tegen, maar was ook aan het denke hoe het zou zijn om macro's te stitchen, dit zie je toch niet zo vaak! Mooi om te zien hoe jij dit hebt gedaan!
        Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

Comment

WOW, wat een scherpte en detail...

Is de eerste keer dat ik een panorama van een mot zie
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Adembenemend hoeveel detail er in die foto zit. Je kan bijna de haartjes op de voelsprieten tellen

mooi werk.

ps: Gelukkig is deze blijven zitten en niet op de voorlaatste foto gaan vliegen
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

prachtige plaat! en ook het werk voor de foto is verbluffend! prachtig!
              portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
              Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Working...
              X