Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik had toch liever meer realistische keuren gezien en ik heb de indruk dat diene fakir zijn rug wat onscherp is.
De ontwikkelde kleuren na omzetting van RAW naar JPG waren wat al te warm naast de
overbelichting van de omgeving. Ik heb daarom de kleurverzadiging wat teruggenomen.
Ik heb zelf nu ook die indruk van onscherpte maar 't zou toch echt niet meer dan een indruk
mogen zijn.
Net iets te licht als geheel voor mij. Indien de wants wat dieper van kleur was geweest had dit mooier uitgekomen tegen de speciale en overbelichte achtergrond.
Indruk van onscherpte ligt enkel maar op het topje van het schild. Voor de rest is de scherpte prima hoor.
Vroeger, in het analoge tijdperk, zou mijn leermeester gezegd hebben: seg jonge, ziede gij nu zellef ni da ge da papier ni lang genoeg in den ontwikkelaar hebt laten ligge?
Ik heb iets geprobeerd en hoop dat ik op de goede weg ben. Zie update.
Indien onjuist, graag enige hints.
Niet de juiste diepgroene natuurlijke kleur. Maar ik weet niet of je die hier nog kan tevoorschijn halen. Nu ligt er een blauwe schijn bij op het schild.
Grtz,
K.
Edit: Het contrast is nu wel groter en de speciale kleur misstaat niet in het totaalplaatje. Effect dus beter na de update
Comment