Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Schitterend plaatje Bart.
En zit dat daar allemaal op de heide?
groetjes
moniq
Die zitten hier allemaal, voor de volgende dagen heb ik nog een aantal foto's.
Zondag en maandag heb ik er in totaal maar zo'n 3 uur rondgelopen, maar het lukt lang niet altijd om zoveel bruikbaare foto's te maken. Soms heb ik ook geen enkele foto die de moeite waard is...
De volgende dagen wordt het weer wat minder, dan is het moeilijker om zo'n foto's te maken. Ik maak de foto's liefst als de zon schijnt, anderen gaan eerder s'morgens vroeg op zoek naar libellen die het nog te koud hebben om te kunnen vliegen.
Als ze stilzitten heb je meer tijd om foto's te maken, ik moet proberen om dicht genoeg te komen zonder ze weg te jagen.
Het voordeel van het zonlicht is dat je mooiere kleuren krijgt, maar het is dan wel opletten voor overbelichte vlekken. Als ze actief zijn dan heb je ook meer tele nodig, daarom gebruik ik de 300mm f4 L IS + een 1,4x teleconverter.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment