Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soort vliegje ,wespje, bijtje...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• soort vliegje ,wespje, bijtje...

ik weet het niet welk soort dit superklein beestje is ,met het blote oog dacht ik eerst dat het een soort wantsje was tot ik door mijn lens keek en zag welk koddig diertje dit wel was ,ik heb deze foto wel met tussenringen genomen ik denk dat het ong een 4mm groot was ,als het iemand zou weten het zou mij een plezier doen ,in mijn boekjes heb ik het in ieder geval niet teruggevonden

dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 19 juni 2010, 09:14. Reden: dank aan Ericvanhout voor de naam

Re: soort vliegje ,wespje, bijtje...

Lijkt wel een miniatuurtje. Mooi hoor.

Comment

Je hebt deze soort er mooi scherp op gekregen in een strakke compositie. Ik post niet veel commentaren meer de laatste tijd maar kom geregeld nog eens kijken. Wanneer je merkt dat je meer tijd besteed met het kijken naar foto's van anderen dat met het zelf maken van foto's is er iets mis hé

Wat de soort betreft: "Halmvliegen of Grasvliegen vormen een familie van sterk op elkaar lijkende, zwart-geel gestreepte vliegjes. De meeste soorten zijn maar een paar milimeter groot. Opvallen doen ze dus niet, behalve als ze grote zwermen vormen (tot duizenden vliegjes). Dat doen ze vooral in het najaar, als ze op zoek gaan naar een overwinteringsplaats (vaak in gebouwen). De larven leven van gras (meestal binnenin de stengel). Bij riet kunnen ze zo voor een opvallend verdikte stengel zorgen." Deze soort is ook makkelijk te herkennen door de relatief grote ruimte tussen de ogen
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

Comment

Een hele mooie.

Groetjes,
        Jolien

Comment

mooi, zeker showcasewaardig!
          Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
            Je hebt deze soort er mooi scherp op gekregen in een strakke compositie. Ik post niet veel commentaren meer de laatste tijd maar kom geregeld nog eens kijken. Wanneer je merkt dat je meer tijd besteed met het kijken naar foto's van anderen dat met het zelf maken van foto's is er iets mis hé

Wat de soort betreft: "Halmvliegen of Grasvliegen vormen een familie van sterk op elkaar lijkende, zwart-geel gestreepte vliegjes. De meeste soorten zijn maar een paar milimeter groot. Opvallen doen ze dus niet, behalve als ze grote zwermen vormen (tot duizenden vliegjes). Dat doen ze vooral in het najaar, als ze op zoek gaan naar een overwinteringsplaats (vaak in gebouwen). De larven leven van gras (meestal binnenin de stengel). Bij riet kunnen ze zo voor een opvallend verdikte stengel zorgen." Deze soort is ook makkelijk te herkennen door de relatief grote ruimte tussen de ogen
            ongelooflijk welke kennis sommige mensen hebben over deze onderliggende wereld ,dank je Ericvanhout

Comment

zo klein als je die stengel ziet! en toch zo scherp!

groetjes
              hilde
              groetjes
              hilde

Comment

dank voor de reacties

Comment

Dat mini-beestje heb je er weer prachtig scherp opgekregen Patrick ! Mooie compo en BG ook, enfin : weer héél knap !
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

Comment

Klein maaaaaaaaaar fijn !
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik heb er van de week ook zo eentje gezien,piepklein zijn ze,netjes vastgelegd
                      Grt
                      Theike
                      Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

Comment

Dergelijk beestje heb ik al meermalen proberen fotograferen maar dit is vele beter, mooi hoor

frans
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
                        X