Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wesp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wesp

    Mooie opname, staat er goed scherp op
    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

    Comment


    • #17
      Re: Wesp

      Knap portret van een wesp die ik niet meteen herken. De enige wespen met dergelijke knotsvormige sprieten die mij bekend zijn, zijn knopwespen (familie Cimbicidae). Een goede kandidaat is de berkenknopwesp (Cimbex femoratus). Die is erg variabel. De donkere variant met gele knotsen heb ik zelf al gezien en lijkt er sterk op. Volgens de SoortenBank komen ook exemplaren met gele strepen en bruine knotsen voor. De tekening bovenaan het achterlijf en de omzoomde vleugels stemmen overeen. Denk dus dat je zeker in deze richting moet zoeken. Leuk!

      Groet,

      Gabriël
      Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

      Comment


      • #18
        Re: Wesp

        Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
        Knap portret van een wesp die ik niet meteen herken. De enige wespen met dergelijke knotsvormige sprieten die mij bekend zijn, zijn knopwespen (familie Cimbicidae). Een goede kandidaat is de berkenknopwesp (Cimbex femoratus). Die is erg variabel. De donkere variant met gele knotsen heb ik zelf al gezien en lijkt er sterk op. Volgens de SoortenBank komen ook exemplaren met gele strepen en bruine knotsen voor. De tekening bovenaan het achterlijf en de omzoomde vleugels stemmen overeen. Denk dus dat je zeker in deze richting moet zoeken. Leuk!

        Groet,

        Gabriël
        bedankt hoor
        Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

        MVG FLOWER Canon7D

        Comment

        Working...
        X