jouw vijver heeft een zalig zacht kleurtje...de mijne ziet alleen maar donkergroen van de algen...
of is dit een bewerking?
in elk geval, prachtig van kleur
jouw vijver heeft een zalig zacht kleurtje...de mijne ziet alleen maar donkergroen van de algen...
of is dit een bewerking?
in elk geval, prachtig van kleur
groetjes
hilde
Nee hoor, geen kleurbewerking toegepast. En mijn water ziet ook niet groen, oranje of paars van algen of iets anders, het is schoon helder. Mijn vijverke ligt gewoon zeer dicht bij ons huis van gele steen. Aan de andere kant van de vijver een groene haag, verder liggen er in de vijver nog enkele rode snelbouwstenen om de slang van de pomp voorlopig vast te zetten. Vijverfolie is zwart en boven de vijver een lucht die zoals u weet nogal eens van kleur kan veranderen. Door dit ratjetoe aan kleuren rond de vijver heb ik een enorme kleurschakering in het water. Zelfs door het verplaatsen van een tiental centimeter van het fototoestel kan ik al een heel andere kleur verkrijgen in het water. Zeer boeiend eigenlijk.
Bij deze foto heb ik eigenlijk gewoon wat met het contrast gespeeld, en dan nog niet eens zo enorm veel. Mijn kennis van PS is daarvoor veel te beperkt.
Maar in ieder geval (en ook aan de anderen) bedankt voor de reacties.
Comment